گوناگون

فیلم: جامعه ما چه نسبتی با زیبایی دارد؟

224372 966 اذان مغرب هشتمین روز ماه مبارک
رمضان ۱۴۳۵ هجری قمری در گوش مومنین طنین انداز شد تا پس از گذر از هشت روز داغ، با این امید که آثار روزه در این ایام در جسم و روحمان مشخص شده باشد، به دعا برای بیماران بنشینیم و در این شب‌های نه چندان طولانی، به کمک مستنمدان بشتابیم.

رسول الله (ص) فرموده است: «همه اعمال نیك فرزند آدم به خودش بر مى‏گردد غیر از روزه كه براى من است و من به او جزا خواهم داد.» و در جای دیگر می‌فرماید: «هر كس ماه رمضان را روزه بگیرد و در آن از حرام و بهتان دورى كند خداوند از او راضى شده و بهشت را بر او واجب مى‏‌كند.»

امروز نیز همچون غروب‌های گذشته، نخست
اسماءالله‌الحسنی را می‌شنوید. در ادامه این بار نوای ربنا را خواهید شنید. سپس نوبت به اشاره‌ به یکی از مشاغلی می‌شود
که در ایام معمول نیز به دشواری‌های فراوانی همراه است، چه رسد به ماه مبارک رمضان. آتش نشان‌ها که با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، در این ماه عزیز نیز به فعالیت‌هایشان ادامه می‌دهند، با این تفاوت که پس از خروج از آتش و با تن تفتیده در آتش، لب آب نمی‌زنند.

تنها و تنها یک آتش نشان و یا شخصی که با آتش نشان‌ها همراه شده، دشواری چنین امری را درک می‌کند، چرا که در شرایط عادی در طول هر عملیات اطفاء حریق، چندین لیتر آب برای بازیابی و ادامه عملیات مصرف میکنند و حال باید با لب تشنه ساعت‌ها در دل آتش باشند و از این منظر شرافت این شغل در این ماه پررنگ تر از هر زمان می‌شود و باید به این وسلیه به همه آتش‌نشان‌های روزه دار کشورمان خسته نباشیم بگوییم و دست‌شان را ببوسیم.

فیلم: جامعه ما چه نسبتی با زیبایی دارد؟

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای استاد جمشید عزیزخانی خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و
دعای روز هشتم ماه مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا