گوناگون

قبولی 80 درصددانش آموزان در امتحانات نهایی /ارسال سوابق تحصیلی قبل از اعلام نتایج کنکور

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص میزان سختی سوالات گفت: سوالات باید  به گونه‌ای طراحی شود که دانش‌آموز از حدی آموزش با توجه به استانداردهای آموزش در  دنیا برخوردار گردد. بنابراین ضریب سختی سوالات به نحوی باید باشد که در آینده چنان‌چه دانش‌آموزی در آزمون‌های بین‌المللی شرکت کرد بتواند در مقیاس بین‌‌المللی حرفی برای گفتن داشته و سؤالات نیز از ضریب سختی مطلوبی برخوردار باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به آن که امتحانات نهایی هماهنگ کشوری است باید به گونه‌ای باشد که  دانش‌آموزان در سراسر کشور توانایی پاسخگویی به سوالات را داشته باشند. تاکنون نتایج به دست آمده از تصحیح اوراق امتحانی نشان می‌دهد که به طور میانگین بالای 80درصد در کل کشور و در همه‌ی دروس قبولی حاصل شده  است و میانگین نمرات نسبت به سال گذشته مقبول گزارش می‌شود.

عمادی با اشاره به این‌که ضریب سختی سوالات هر ساله در حد مطلوب و معقولی است، اظهار داشت: البته دیدگاه‌ها در خصوص سوالات متفاوت است به طوری که وقتی سوالی برای کل کشور طراحی می‌شود ممکن است همگان این سوالات را مورد قضاوت قرار دهند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با ذکر یک توصیه به همه‌ی دانش‌آموزان گفت: توصیه من به دانش آموزان این است که بر روی محتوای کتاب درسی تمرکز داشته باشند و از هیچ یک از نکات کتاب درسی غفلت نکنند همچنین تصور نکنند که با جزوه خوانی و مسئله خوانی خارج از کتاب درسی می‌توانند توفیقات کاملی به دست آورند.

وی در خصوص زمان ارسال سوابق تحصیلی دانش‌آموزان نیز خاطرنشان کرد: زمانی که سازمان سنجش قصد اعلام نتایج کنکور را دارد در یک هماهنگی با سازمان سنجش قبل از اعلام نتایج سوابق آماده سازی شده و به سازمان سنجش ارسال می‌گردد.
 
 انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا