اخبار خودروپیشنهاد سردبیر

قدرت نمایی ابرخودرو «پورشه 918 اسپایدر »در پیست + عکس

به گزارش میهن پست – پورشه 918 یکی از سریعترین‌ مدل‌هایی است که صنعت خودرو به خود دیده است. در سال ۲۰۰۸، چابک‌ترین و سریعترین خودرویی که تا آن زمان آزمایش شده بود، بوگاتی ویرون 16.4 بود که می‌توانست در ظرف ۲/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسیر یک‌چهارم مایل را در ۱۰/۱ ثانیه طی می‌کرد.

تست پورشه 918 اسپایدر
تست سرعت پورشه 918 اسپایدر

اکنون، پورشه 918، خودروی میلیون دلاری را پشت سر گذاشته و تنها در ۲/۲ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و یک‌چهارم مایل را نیز در ۹/۸ ثانیه می‌پیماید.

تست پورشه 918 اسپایدر
تست سرعت پورشه 918 اسپایدر
تست پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر

برای اینکه تفاوت این دو قابل‌لمس باشد، درنظر بگیرید که ۰/۳ ثانیه اختلاف بین شتاب‌ها در حد یک پلک‌زدن است.

تست پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر

وقتی زمان شتاب‌گیری کاهش می‌یابد، در ثانیه‌های بعدی نیز روند شتاب‌گیری با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

تست پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر

یک سؤال فیزیک مکانیک: دو 918 مطابق شکل از حالت توقف از دو سر تونلی به طول یک مایل به طرف یکدیگر شروع به حرکت می‌کنند. سرعت برخورد آنها در لحظه رسیدن به یکدیگر در وسط تونل چقدر است؟
جواب: بیشتر از ۵۶۰ کیلومتر بر ساعت.

تست پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر
تست پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر

برای پیشرانه 918، دو موتور الکتریکی با قدرت مجموع ۲۸۵ اسب‌بخار با یک موتور ۴/۶ لیتری V8 با قدرت ۶۰۸ اسب‌بخار همکاری می‌کنند.

تست پورشه 918 اسپایدر
تست پورشه 918 اسپایدر

در نتیجه پورشه با گشتاور مجموع ۱۱۲۵ نیوتن‌متر که به تمام چرخ‌ها وارد می‌شود، بیشترین قدرت کشش ممکن را خواهد داشت.

 پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر

شرایط برای تست کامل این خودرو برای سرعت‌های بالاتر، چندان فراهم نبود ولی باید گفت که ویرون در مدت ۲۵/۵ ثانیه به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و پورشه نیز تصدیق می‌کند که شتاب ویرون در سرعت‌های بالاتر، بیشتر است.

پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر

۳۰۰/۹ کیلومتر بر ساعت بالاترین سرعتی که می‌شد به آن دست یافت و در ۴۱/۷ متری بر روی سرعت‌سنج نمایش داده شد؛ مسافتی که تنها ۱/۵ متر کمتر از فاصله‌ای است که برای توقف کامل پورشه 918 از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت لازم است.

پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر

در لحظه شروع حرکت 918 شاهد اندکی هرزگردی بودیم. با چشم‌پوشی از بکسوات رخ داده در شروع حرکت، 918 تنها با یک دور چرخش چرخ‌ها یا در مسافتی حدود ۲ متر به ۲۵/۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر

تایرهای عقب پورشه از نوع 325/30ZR-21 میشلین پایلوت اسپورت کاپ هستند که هر کدام ۷۲۹ دلار قیمت دارند. ارتفاع این تایرها به ۲۹ اینچ می‌رسد که ۲ اینچ بالاتر از این میزان در 911 توربو S است.

پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر

وقتی قطر کلی تایرها افزایش می‌یابد، سطح تماس تایرها با سطح جاده نیز به همین نسبت بالا می‌رود. به همین دلیل نیز چرخ‌های خودروهای مسابقه‌ای به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در هنگام شروع حرکت نسبت به نیروی اینرسی واکنش مناسبی داشته باشند. عریض‌تر کردن تایرها نیز باعث کمک به افزایش عملکرد جانبی خودرو می‌شود.

پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر
پورشه 918 اسپایدر

مشخصات:

نوع خودرو: موتور وسط، موتور الکتریکی جلو و وسط، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۲ سرنشین، ۲ در تارگا.
قیمت مدل تست: ۸۷۵۱۷۵ دلار (قیمت پایه: ۸۴۷۹۷۵ دلار)

ابعاد:

فاصله محوری: ۲/۷۳ متر.
طول ماشین: ۴/۶۴ متر.
عرض: ۱/۹۴ متر.
ارتفاع: ۱/۱۷ متر.
وزن کلی: ۱۶۸۹ کیلوگرم.

پیشرانه:

موتور احتراق داخلی: DOHC 32-valve V-8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوختمستقیم، گنجایش: ۴۵۹۳ سی‌سی، قدرت ۶۰۸ اسب بخار در ۸۷۰۰ دور در دقیقه، گشتاور ۵۳۹/۶ نیوتن‌متر در ۶۷۰۰ دور در دقیقه.
موتور الکتریکی جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۲۹ اسب‌بخار، گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر.
موتور الکتریکی جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار، گشتاور ۳۷۵/۵ نیوتن‌متر.
قدرت مجموع: ۸۸۷ اسب‌بخار.
وزن برای هر اسب‌بخار: ۱/۹ کیلوگرم.
گیربکس: ۷ سرعته دوکلاجه اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

تست‌های سرعت:

صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۲ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۴/۹ ثانیه.
صفر تا ۲۸۹/۷ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۵ ثانیه.
استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۴ ثانیه.
عبور از یک‌چهارم مایل: ۹/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۲۳۳/۳ کیلومتر بر ساعت.
سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۳۴۴/۴ کیلومتر بر ساعت.
مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۳/۲۸ متر.

مصرف سوخت:

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت ترکیبی با الکتریسیته: معادل مصرف سوخت ۳/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

    منبع:پدال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا