گوناگون

قصد استیضاح شهردار شیراز کذب محض است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا هاجری دوشنبه شب در شصت و سومین جلسه شورای شهر، ادامه داد: تذکرات رویه قانونی که صدها نمونه آن را در شورای شهر تهران و مجلس شورای اسلامی به وزرا مشاهده می کنیم که معنایش استیضاح نبوده و نیست.

وی بیان کرد: شورای شهر حامی و مدافع شهردار و مدیران سخت کوش بوده و است و اگر تذکراتی دارد، برادرانه با حفظ حرمت مطرح می کند و نیازی به صحنه گردانی سانسورچی ها نیست.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: با صراحت اعلام می کنم که نه کسی قصد استیضاح شهردار شیراز را دارد و نه شهردار قصد شرکت در مجلس شورای اسلامی را دارد.

هاجری افزود: بهتر است به این حاشیه ها خاتمه دهید و در کار شورا و شهرداری اخلال ایجاد نکنید تا بهتر بتوانند به مردم شیراز خدمت رسانی کنند و حاشیه سازی برای شورا و شهرداری و ایجاد اختلاف و شکاف بین آنها مصلحت نبوده و نیست.

وی گفت: امسال شورا و شهرداری شیراز به مناسبت 20 مهر، روز جهانی حافظ، سنگ تمام گذاشته اند که از جمله های برنامه های معاونت فرهنگی شهرداری که جور صندوق خالی متولیان فرهنگی را به دوش کشیدند اعزام گروه 11 نفره از دیار حافظ تا گوته شاعر نام آور آلمانی در شهر وایمار، اعزام گروه فرهنگی هنری به نیشابور و برداشتن گام های بلند در اجرای طرح عرفان با میلیاردها تومان هزینه از این جمله بوده اند.

عضور شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: به احدی از نمایندگان شهر برای چندین بار تذکر می دهم شمشیر از رو بسته علیه شورا در شیراز و مجلس را باز کند و اگر قرار بود پارلمان محلی با پارلمان ملی رفاقت داشته باشد نه رقابت و حسادت و محدود کردن شوراها با هر بهانه ای ریشه در حسادت و زیاد خواهی دارد، ما با خدای خویش عهد بستیم که به کسی باج ندهیم پس کاری نکنند که ستیز با شورا را در وقت ماضی پاسخ دهیم.

هاجری اظهار کرد: تمسک به طرح و الگوی اقتصاد مقاومتی و نظارت بر بانکها و جلوگیری از رفتن آن ها به سمت بنگاه های تجاری و توجه ویژه در حوزه فرهنگ و هنر به محوریت سومین حرم اهل بیت می تواند فارس در قله را حفظ و حراست کند.

وی در ادامه اظهار کرد: هر صدای اختلاف انگیز، حاشیه ساز و جو ساز و غوغا سالار از ناحیه هر کسی باشد ریشه در دغدغه امنیت، منافع و مصلحت فارس ندارد بلکه ریشه در خودخواهی و فتنه انگیزی دارد که باید با قدرت این انکر الاصوات را خاموش کنند تا نتوانند دیوار صوتی دل، دیده و افکار مردم را شکسته یا آنها را مسموم کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: موضوع خشکسالی در کشور و فارس تبدیل به بحران روحی و روانی شده است، از آنجائیکه عالم پر از رمز و راز است و همه چیز را نباید با مقیاسهای علمی و مادی سنجید به توصیه حضرت آیت اله موحدی کرمانی در نماز عید قربان تهران، بهتر است علمای استان و شهر شیراز با برپایی نماز استقساء از پروردگار عالم طلب باران کنند.

هاجری همچنین ابراز کرد: متاسفانه بر تبلیغات شهری هیچ گونه نظارت و کنترلی صورت نمی گیرد و برندهای خارجی صورت و سیرت شهر را مجروح و زیبا کرده اند، تابلو کالاهای غربی درب و بام مغازه ها را اشغال کرده اند و متولیان مربوطه از کنار این همه ناهنجاری در تبلیغات شهری به بهانه های مختلف عبور می کنند .

وی افزود: از شورای فرهنگ عمومی درخواست دارم در این قضیه ورود کنند چرا که شهرداری به تنهایی قادر نیست به این پدیده نازیبا پایان دهد و مجامع امور صنفی، اماکن نیروی انتظامی، شورای نامگذاری و شهرداری ها می توانند با مصوبات قاطع، صریح و شفاف شورای فرهنگ عمومی به این معضل شهری و آلودگی های بصری پایان دهند.

اعمال شورا تاثیرات چشمگیری در محیط شهری نداشته است

عضو دیگر شورای شهر شیراز در این جلسه بیان کرد: با تمام تلاش شبانه روزی که از همکاران دیده ام ولی به علت متمرکز نبودن هدف و گستردگی موضوعات و ایده هایی که به نوبه خود ایده های والا و ارزشمند هستند ولی تاثیرات چشمگیری در محیط شهری نداشته ایم.

علی راستگو ادامه داد: حال آنکه با محدود کردن هدفها و پیگیری با تمام قدرت شورا، حتما در سال آینده شاهد تحولاتی خواهیم بود که به چشم همشهریان خواهد آمد.

وی تاکید کرد: از آن جایی که ما 21 نفر منتخب مردم هستیم اگر روی یک یا چند هدف خاص تمرکز داشته باشیم باور کنید که در هر مجمع و یا جلسه ای قادر به پیشبرد هدف خود می باشیم زیرا که ما شورا هستیم و شورایی عمل می کنیم.

این عضو شورای اسلامی شیراز عنوان کرد: شورا و شهرداری می توانند با وحدت و انسجام و با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عزم ملی و مدیریت جهادی، معضل بیکاری شهر را مرتفع سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا