گوناگون

قضاوت در مورد شرایط جسمانی آیت الله مهدوی کنی تا ساعات و روزهای آینده

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا زالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت قلبی عروقی آیت الله مهدوی کنی تغییر نکرده اما فشار خون و نبض ایشان در وضعیت نرمال است. خوشبختانه دیگر شاهد بی نظمی های قلبی نیستیم.

وی ادامه داد: نمی توان در خصوص وضعیت جسمانی ایشان قضاوت قطعی کرد اما مجموعه مغز دارای ثبات است. باید فرصت دهیم و با کم کردن میزان داروهای بیهوشی وضعیت هوشیاری را بسنجیم اما خوشبختانه وضعیت نبض، قلب و عروق ثابت است.

به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی، پایش ساعتی در این شرایط برای این بیماران بسیار مهم است اما در مجموع وضعیت ایشان نسبت به شب گذشته تفاوت محسوسی در علایم ندارد.

وی با اشاره به این که میزان ضریب هوشیاری قابل پیش بینی نیست، تاکید کرد: با توجه به این که از همان ساعت ابتدایی ایشان تحت درمان با دارو قرار گرفتند تعیین میزان هوشیاری امکان پذیر نیست و زمانی که دز دارو را تقلیل دادیم می توانیم در این مورد ارزیابی هایی انجام دهیم. اگر در حال حاضر هر گونه ارزیابی انجام دهیم این ارزیابی متاثر از آثار دارو است.

زالی با بیان اینکه در حال حاضر نمی توان تخمین زد مغز ایشان چه مقدار آسیب دیده است، تاکید کرد: مهمترین ارزیابی ها بالینی است و در حال حاضر همه شرایط تحت تاثیر داروها است. برای ثبات وضعیت عمومی و جلوگیری از صدمات مغزی باید از این داروها استفاده کنیم.

وی افزود: باید منتظر ساعات و روزهای آینده باشیم و هدف اصلی تیم پزشکی ثبات وضعیت موجود آیت الله است. وضعیت ایشان باید به صورت ساعتی مورد ارزیابی قرار گیرد. میزان صدمه به مغز نیز وقتی مشخص می شود که دز داروها کاهش یابد و در حال نیز به صلاح نیست که داروهای بیهوشی را کاهش دهیم.

دکتر زالی در پایان گفت: در حال حاضر هیچ قضاوتی در مورد شرایط مغز ایشان نمی توان کرد و شاید در روزهای آینده با تقلیل داروها بتوان در این مورد اظهار نظر کرد.

وی افزود: تنفس ایشان به دستگاه وصل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا