گوناگون

قیمت اوراق اختیار فروش تبعی افزایش یافت

81222343 5797492

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در معاملات امروز بورس تهران، یک میلیون و 248 میلیون سهم به ارزش 349 میلیون و 994 هزار ریال توسط سرمایه گذاران خریداری شد.

در معاملات امروز اوراق اختیار فروش تبعی گروه مپنا(همپنا)، صنایع مس ایران(هفملی)، پتروشیمی تامین(هپیکو)، پالایش نفت بندرعبارس(هبندر) و نفت و گاز پارسیان(هپسان) بیشترین ارزش و حجم معامله را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، قیمت فروش اوراق اختیار فروش تبعی به گونه ای است که سهامداران با خرید آن و در اختیار داشتن سهام مربوطه، به میزان حداقل 20 درصد سالیانه(به صورت روزشمار و متناسب با تعداد روزهای باقیمانده تا تاریخ اعمال) بازدهی کسب می­کنند، بدیهی است این میزان، حداقل بازدهی تضمین شده سهام خواهد بود و در صورت وجود بازده مازاد(افزایش قیمت سهم به بالاتر از قیمت اعمال)، آن نیز به سرمایه گذاران تعلق خواهد گرفت.

لازم به ذکر است با توجه به اعلام آمادگی سهامداران عمده، شرکتهای تابعه ناشر، صندوق های بازارگردانی اختصاصی و صندوق توسعه بازار سرمایه و براساس برنامه ریزی صورت گرفته، اوراق اختیار فروش تبعی برای سایر نمادهای معاملاتی نیز متعاقباً با هماهنگی سهامداران عمده حقوقی و ناشران عرضه خواهد شد.

اقتصام(2)** 9141**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا