گوناگون

كار ساخت نیمه شمالی خط 3 مترو از نيمه هم گذشت

عظیم عراقی مجري بخش شمالي خط در گفت و گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، افزود: پروژه نيمه شمالي خط سه ؛ 17کیلومتربا 7 ایستگاه مسافرگیری و 4 ایستگاه عبوری پيش بيني شد که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید .

وي تصريح كرد:اكنون در پروژه در حال احداث 17 كيلومتري بخش شمالي خط 3 حدفاصل ايستگاه مترو شهيد بهشتي تا شهرك قائم در شمال شرقي تهران هيچ مشكل تملک براي ايجاد كارگاه، ايستگاه و هواكش ميان تونلي باقي نمانده است به طوریکه در بخش تونل 72.3 درصد و در بخش ایستگاه با 44.6  درصد پيشرفت داشته كه در مقايسه با دو ماه گذشته، پيشرفت كار خوبي بوده است .

مجري بخش شمالي خط 3 با بیان اینکه پیشرفت کلی پروژه براساس برنامه زمان بندی 55 درصد تعریف شده است،گفت: پیشرفت کلی نیمه شمالی خط 3 مترو تا كنون بيش از 50 درصد است که حدود 2.5 درصد از برنامه زمانبندی تاخیر داریم. اما با برنامه ريزي هاي  جبراني صورت گرفت اين تاخیر طی هفته آینده جبران خواهد شد .

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر در پروژه بخش شمالي خط 3 حدفاصل ايستگاه مترو شهيد بهشتي تا شهرك قائم در شمال شرقي تهران هيچ مشكل تملک براي ايجاد كارگاه، ايستگاه و هواكش ميان تونلي باقي نمانده است و ایستگاه ها به زودی آماده نصب تجهیزات و ریل گذاری خواهند شد.

وي با اشاره به اينكه  29 رمپ دسترسی به طول 5 هزار و 300 متر در این پروژه تعریف شده است افزود: اکنون 20 قالب اجرایی عملیات لاینینگ با 6 قالب 9 متری و 14 قالب 6 متری در مجموعه مستقر و فعال هستند .

عظيم عراقي خاطرنشان كرد:در فاز اول درمجموع 65.8 درصد پیشرفت کار داشته ایم که به تفکیک در بخش تونل 84.6 و در بخش ایستگاه 61.1 درصد پیشرفت را شاهد بوده ایم و تا شهریور ماه سال جاری اماده بهره برداری است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا