گوناگون

كاهش 6 درصدي ازدواج و 2 درصدي طلاق در آذربايجان غربي/ افزايش 4 درصدي جمعيت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جوان  پيش از ظهر دوشنبه در جلسه كارگروه زنان و خانواده آذربايجان غربي با اعلام اينكه طي سال گذشته 36 هزار و 221 مورد ازدواج و 5 هزار و 630 مورد طلاق در مناطق شهري و روستايي آذربايجان غربي ثبت شده است، افزود:‌ اين ميزان ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته با كاهش 6 درصدي و طلاق نيز با كاهش 2 درصدي همراه بود.

وي با اعلام اينكه متاسفانه از هر ازدواج در آذربايجان غربي يك مورد به طلاق منجر مي شود، اظهار داشت: هم اكنون بر اساس آمارهاي موجود ميانگين سن طلاق در سطح استان 29 سال و ميانگين سن ازدواج 27 سال بوده كه مطابق با ميانگين كشور است.

مدير كل ثبت احوال آذربايجان غربي در خصوص آمار ولادت و وفات در سطح استان نيز عنوان كرد: طي سال گذشته به ازاي هر 100 دختر 105 نوزاد پسر متولد شده اند كه اين آمار در خصوص فوتي هاي زن و مرد نسبت 100 به 128 را دارد.

جوان با اشاره به ولادت 65 هزار و 811 نوزاد دختر و پسر طي سال گذشته، با بيان اينكه در اين راستا نسبت به سال 91 با افزايش بالغ بر 4 درصدي جمعيت مواجه بوديم، گفت: در هر ساعت 4 ازدواج، كمتر از 1 مورد طلاق و بيش از 1.60 مورد فوتي در آذربايجان غربي ثبت شده است.

طلاق عاطفي مشكل اصلي خانواده هاي ايراني

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي نيز در اين جلسه طلاق عاطفي را مشكل بخشي از خانواده ها بخصوص در منطقه دانست و گفت: اين امر نيازمند چاره انديشي دقيق و اصولي، برگزاري دوره هاي آموزشي پيش و پس از ازدواج و ارائه مشاوره هاي كاربردي به خانواده ها است.

حجت الاسلام محمد باقر كريمي با اعلام اينكه متاسفانه مراكز مشاوره خانواده دستگاههاي اجرايي بعد از بروز مشكل طلاق و مراجعه زوجين به دادگاههاي خانواده بكارگيري مي شوند، ادامه داد: اين در حالي است كه بايد از ظرفيت اين مراكز مشاوره در طول زندگي افراد براي رفع مشكلات و اختلافات خانوادگي بهره برداري كرد.

حجت الاسلام محمد فتاحي معاون امور فرهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان غربي هم در اين جلسه خواستار ديد واقع بينانه به مشكلات و معضلات حوزه زنان بخصوص در مناطق حاشيه اي و محروم جامعه شد و گفت: بايد با توجه به ظرفيتها و توانمنديهاي موجود برنامه ريزي و اقدام كنيم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا