گوناگون

كمك نقدي به هيئتهاي مذهبي به استقلال اين تشكل‌ها آسيب مي‌زند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدرضا برادران قبل از ظهر شنبه در دوره آموزشي معاونان فرهنگي ادارات كل تبليغات اسلامي استان‌هاي كشور كه در اداره كل تبليغات اسلامي قم برگزار شد، با بيان اينكه در هيئت‌هاي مذهبي يا عقل را قانع نمي‌كنيم يا دل را، اظهار كرد: عقل و دل بايد با حكمت و موعظه قانع شود. سازمان تبليغات اسلامي هم مي‌تواند در زمينه پژوهش‌هاي تبليغي، معضلات جوانان را بررسي و نسبت به پاسخگويي آن اقدام كند.

اين استاد حوزه گفت: گاهي اوقات كتاب‌ها با روند تحقيقي و علمي نوشته مي‌شوند اما نمي‌تواند بر دل مخاطب اثر بگذارد. از طرفي ديگر كتاب‌هايي با بهره گيري از عواطف نوشته مي‌شود كه نمي‌تواند بر عقل جوانان تاثير بگذارد.

بنيان اقتصادي مردمي هيئت‌ها را تقويت كنيم

حجت‌الاسلام برادران در بخش ديگري از سخنان خود به بررسي اقتصاد هيئت‌هاي مذهبي پرداخت و تاكيد كرد: هيئت‌هاي مذهبي بنيان اقتصادي مردمي دارند. در گذشته به برخي از هيئت‌هاي مذهبي كمك نقدي شده است. كمك كردن به هيئت‌هاي مذهبي خيلي خوب است ولي كمك نقدي به اين تشكل‌ها خيلي ظريف است.

وي تاكيد كرد: بايد مراقب باشيم كمك‌هاي نقدي به هيئت‌هاي مذهبي، استقلال هيئت‌ها را كه صدرصد وابسته به مردم هستند زيرسئوال نبرد.

حجت‌الاسلام برادران با تاكيد بر اينكه هر چقدر بنيان‌هاي اقتصادي مردمي هيئت‌هاي مذهبي تقويت شود به نفع نظام است، گفت: وابستگي اين جلسات به مردم، ارزشي است كه علماي ما بسيار روي آن تاكيد دارند و نبايد كاري كرد كه اين ويژگي هيئت‌هاي مذهبي آسيب ببيند.

IMG12404216

وي ظرفيت‌هاي مردمي در كمك به هيئت‌هاي مذهبي را مهم دانست و تاكيد كرد: اگر اين ظرفيت‌ها را مديريت و برنامه‌ريزي و نيز آسيب‌هاي اين كمك رساني را برطرف كنيم، بهترين كار است.

در بررسي آسيب‌ها افراط و تفريط نشود

اين استاد حوزه با اشاره به افراط و تفريط‌هايي كه در زمينه بررسي آسيب‌هاي عزاداري مي‌شود اظهار كرد: خيلي‌ها به دنبال القاي اين مطلب هستند كه تاثيرات فرهنگي اين جلسات كمرنگ است.

وي افزود: بايد تاثيرات فرهنگي هيئت‌هاي مذهبي را برجسته كنيم تا مردم نسبت به اين حضور در اين برنامه‌ها تشويق شوند.

حجت‌الاسلام برادران تاكيد كرد: متاسفانه آسيب‌هايي هيئت‌هاي مذهبي به گونه‌اي مطرح مي‌شود كه انگار هيئت‌هاي مذهبي هيچ نقاط قوتي ندارند. در هيئت‌هاي مذهبي آسيب وجود دارد ولي نبايد در بررسي اين آسيب‌ها افراط و تفريط كرد.

به گفته اين استاد حوزه، آثار و بركاتي كه بر مساجد و هيئت‌هاي مذهبي مترتب بود، انقلاب اسلامي را به پيروزي رساند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا