گوناگون

لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل در کمیته مربوطه در حال پیگیری است

عباس قائدرحمت نماینده مردم  درود و ازنا و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل در کمیسیون متبوع خود گفت: این لایحه هفته گذشته پس از بررسی در کمیته مربوطه به صحن کمیسیون آمد اما نظر نمایندگان بر این بود که این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه برگردد تا کار پخته‌ای در این رابطه صورت گیرد.   
 
وی در ادامه در تشریح جزئیات این لایحه اظهار داشت: در لایحه پیشنهادی برای زنان شاغل خصوصا زنانی که مشکلاتی چون، همسر یا فرزند معلول یا فرزند خردسال زیر 7 سال دارند  کاهش ساعت کار در نظر گرفته شده است.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: همچنین در این لایحه، پیشنهاد شده زنان مشغول به کار در سازمان‌های دولتی به جای 44 ساعت در هفته 36 ساعت در هفته کار کنند و حقوق کامل بگیرند و در بخش غیر دولتی نیز دولت در تأمین و پرداخت بخشی از بیمه به آنها کمک کند.   
 
قائد رحمت با بیان اینکه این مباحث موضوعاتی است که باید به جدیت بیشتری بررسی شود تا پس از تصویب در مجلس مانع جذب خانم‌ها در محیط کار نشود، تصریح کرد: همچنین باید مشخص شود که آیا دولت توان پرداخت بار مالی این مصوبه را خواهد داشت یا خیر.  

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا