گوناگون

لباس همیار طبیعت بر تن کویرشناس برجسته

387333 438پرویز کردوانی، چهره ماندگار و کویرشناس برجسته کشور لباس همیار طبیعت منابع طبیعی و آبخیزداری بر تن کرد.

به گزارش تسنیم از سمنان، پرویز کردوانی در حاشیه نشست با مدیران استان سمنان در جمع خبرنگاران در استانداری سمنان اظهار کرد: بیابان‌زائی، سومین چالش مهم جامعه جهانی در قرن 21 است.

وی افزود: بهره برداری از منابع طبیعی، همواره به عنوان مهمترین راهبرد و توسعه پایدار و از مؤلفه‌های مقابله با بیابان‌زائی مطرح است.

چهره ماندگار و کویرشناس برجسته کشور بیان کرد: برگزاری برنامه‌هائی از این دست می‌تواند در تشویق و ترغیب مردم نقش مهمی داشته باشد.

کردوانی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در حال اجرا در استان سمنان با موضوع ارتقای فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی این برنامه‌ها را مثبت دانست و خاطرنشان کرد: حفاظت و مراقبت از مراتع و جنگل‌های استان سمنان، به ویژه جنگل‌های دست کاشت امری لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر و خوبی در زمینه بیابان زدائی در استان سمنان تصریح کرد: این استان در ارتباط با پروژه بین‌المللی تعمیم ترسیب کربن و توانمندسازی جوامع محلی اقدامات شاخصی را با همکاری سازمان‌های بین‌المللی، اقدامات خوب ومثبتی را به انجام رسانده است.

این استاد دانشگاه و کویرشناس برجسته کشور بیان کرد: کنترل پدیده بیابان زائی نیازمند حمایت همه جانبه قوای سه گانه، حضور و مشارکت همه جانبه مردم و عزم ملی است.

کردوانی جلب مشارکت مردم محلی ساکن در حاشیه کانون‌های بحران بیابانی را یکی از موضوعات مهم در زمینه  بیابانزدایی عنوان و تأکید کرد: روند بیابانی شدن عرصه کشاورزی و معیشت این افراد را مختل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا