گوناگون

لزوم تسریع هیئت‌رئیسه در اعلام وصول استیضاح چیت‌چیان/استیضاح وزیر نیرو سیاسی نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس، در تذکر شفاهی به هیئت رئیسه مجلس، با یادآوری ماده 223 آئین نامه داخلی مجلس گفت: در این آئین‌نامه طرح استیضاح باید به طور صریح و با ذکر موارد معین به صورت کتبی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.
 
وی با مورد خطاب قراردادن باهنر گفت: وی موظف است در اولین جلسه علنی، استیضاح را اعلام وصول نماید و در همان روز متن استیضاح برای وزیر مورد استیضاح ارسال و همزمان چاپ و بین نمایندگان توزیع شود.
 
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس افزود: آقای باهنر یک زمانی را تعیین کردند که جلسه برگزار شود و قرار بود هفته گذشته برگزار شود که برگزار نشد و همچنین قرار بود امروز استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کند.
 
قاضی پور تاکید کرد: اولین استیضاح را ما مطرح کردیم و خواهشمندیم که اعلام وصول شود تا مشکلات حوزه انتخابیه نمایندگانی که با کم‌آبی، مشکلات آب شرب در روستایی و کشاورزی مواجه هستند حل شود و نمایندگان حرف دل مردم را در صحن علنی بگویند.
 
وی تاکید کرد: استیضاح وزیر نیرو سیاسی نیست و درپی صحبت‌های شاه‌بیت مقام معظم رهبری بود و در حمایت از کشاورزان این استیضاح را اعلام وصول کنید تا مشکلی پیش نیاید.
 
در ادامه، باهنر نایب رئیس مجلس خطاب به قاضی‌پور گفت: این قصور را می‌پذیرم و در دو هفته‌ای که قرار بود جلسه‌ای را تشکیل دهیم و استیضاح کنندگان وزیر نیرو را دعوت کنید تا به تفاهم برسند. در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
 
وی با مزاح افزود: اگر قرار است با استیضاح وزیر نیرو از کشاورزی حمایت شود، بهتر است که وزیر جهاد کشاورزی را نیز استیضاح کنیم زیرا مسئله آب خیلی مهم است، دعا کنید باران رحمت الهی ببارد!

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا