گوناگون

لزوم توجه به استانداردسازی دوربین های سطح شهر برای کاهش سرقت ها

81229379 5809416

سرهنگ «علی غیاثوند» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تاکید بر اینکه نصب دوربین سبب کاهش سرقت و شناسایی سارقان می شود، افزود: به نظر می رسد استانداردی برای دوربین هایی که نصب می شوند، صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: افراد برای رعایت سرفصل ها که برای گرفتن مجوز لازم است، اقدام به نصب دوربین می کنند در حالیکه این دوربین ها کیفیت لازم را ندارند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: باید بحث استانداردسازی دوربین های سطح شهر و قانونی کردن آنها برای تمام صنوف و اماکن مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ غیاثوند گفت: غالبا این دوربین ها حافظه خوبی نداشته و گاها بعد از 24 ساعت، مواد ضبط شده پاک می شوند.

وی در مورد سرقت های داخل اتوبوس های شرکت واحد و لزوم نصب دوربین در داخل آنها افزود: یک سری فعالیت ها باید بصورت مشارکتی صورت گیرد، مردم نیز باید اصول ایمنی را رعایت کنند و از سوی دیگر پلیس نیز باید اقدامات خاص خود را انجام دهد.

سرهنگ غیاثوند ادامه داد: با شرکت اتوبوسرانی تعاملاتی داشتیم تا ضمن اطلاع رسانی به مردم، هشدارهای لازم را نیز ارایه دهد تا زمانیکه اتوبوس سوار می شوند و ازدحام است، بیشتر مواظب کیف و وسایل خود باشند، در حالیکه عموما افراد مواظب هستند، در این ازدحام، زمین یا تنه نخورند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به کوچک ترین حرکت های نامتعارف حساس شوند، گفت: پلیس اقدامات خود را انجام می دهد بگونه ای که چندین باند جیب بری در سال جاری و سال گذشته که سارقان آنها عموما خانم بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ غیاثوند ادامه داد: جیب بری بیشتر به دلیل سهل انگاری شهروندان اتفاق می افتد، مالباختگانی که در اتوبوس ها مورد سرقت قرار می گیرند، مراقب وسایل خود نیستند زیرا بیشتر سارقان در اتوبوس ها به صورت باندی عمل می کنند به عنوان مثال یک نفر به فردی تنه می زند و در همان لحظه نفر بعدی سرقت را انجام می دهد.

وی ادامه داد: با این حال پلیس کار خود را انجام می دهد، یعنی سارقان را شناسایی و دستگیر می کند، اما آنها پس از آزادی به کار خود ادامه می دهند. سارقان عموما به زندان می روند و تحمل کیفر می بینند و در نهایت آزاد می شوند اما درصد کمی از آنها پس از آزای متنبه شده اند.

سرهنگ غیاثوند عامل سرقت ها را متاثر از عوامل اجتماعی دانست، افزود: گاها سارقان مرخصی می آیند و در مدت مرخصی سرقت می کنند، هر چند در سال گذشته ضمن تعامل با قوه قضاییه، هماهنگ شد تا به سارقان مرخصی ندهند بویژه در اواخر سال و همزمان با عید نوروز تا سارقان از این فرصت ها برای سرقت استفاده نکنند.

اجتمام(4) ** 9105 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا