گوناگون

مبارزه با سن مادری مزارع گندم و جو در استان سمنان پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، حمید نادریان صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: تاکنون مبارزه با سن در ۲۵ هزار و ۴۱۵ هکتار از مزارع  گندم و جو استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با سن مادری از ابتدای فروردین ماه شروع شد که ۱۸ هزار و ۷۴۰ هکتار از مزارع گندم و جو را پوشش داده است و کار مبارزه با پوره سن هم از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده و ادامه دارد افزود: تا کنون شش هزار و ۶۷۵ هکتار از مزارع گندم و جو استان تحت مبارزه با پوره سن قرار گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: به لحاظ مبارزه اصولی تر و کامل تر با سن مادری و بر اساس دستور العمل ارسالی از سوی وزارت، شبکه های مراقبت  با همکاری  کشاورزان بیشترین وقت و مبارزه را در سالجاری به مبارزه با سن مادری اختصاص داده اند که تا حد امکان جمعیت پوره سن کاهش یابد.

نادریان در خاتمه با بیان اینکه به جز مزارع شهرستان مهدیشهر در تمامی شهرستان های سطح استان کار مبارزه  انجام  شده  و یا در مراحل پایانی است افزود:  شهرستان  گرمسار با ۱۰هزار و ۸۰۰ هکتار، ارادان شش هزار و ۹۰۰ و میامی با سه هزار و ۴۹۰ هکتار  بیشترین سطح  مبارزه را به خود اختصاص داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا