گوناگون

مجتمع فولاد سبلان در چهار فاز احداث می شود/حمایت کنند کارخانه می سازیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا زنوزی مطلق شامگاه پنج شنبه در مراسم آغاز به کار احداث مجتمع آهن و فولاد سبلان تصریح کرد: فاز اول این مجتمع در 70 هکتار جهت تولید کنستانتره آهن به ظرفیت 300 هزار تن در سال احداث می شود.

وی افزود: در فاز دوم افزایش ظرفیت تولید تا سقف یک میلیون تن در سال و در فاز سوم تولید آهن اسفنجی به ظرفیت 400 هزار تن در سال در دستور کار است.

به گفته زنوزی مطلق در فاز چهارم احداث کارخانه های ذوب  و ریخته گری پیوسته نورد گرم به ظرفیت 500 هزار تن در سال اجرایی خواهد شد.

سرمایه گذار مجتمع آهن و فولاد سبلان عنوان کرد: مواد اولیه این کارخانه سنگ آهن، زغال سنگ حرارتی، آهن قراضه، فروآلیاژها و آهک دولومیت است.

وی افزود: این واحد تولیدی در فاز اول به 80 لیتر در ثانیه آب، 20 هزارنرمال متر مکعب در ساعت گاز و 100 مگا وات دیماند برق نیاز دارد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دریک با بیان اینکه برای احداث این مجموعه هیچ وام بانکی از استان درخواست نکرده است، اضافه کرد: تمامی سرمایه گذاری طرح توسط این مجموعه و با همکاری گسترش فولاد تبریز احداث خواهد شد.

زنوزی مطلق تاکید کرد: این مجموعه تولیدی بزرگترین مجموعه سرمایه گذاری و راه اندازی فولاد در بخش خصوصی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه در صورت حمایت دریک آماده سرمایه گذاری های بیشتر در استان اردبیل است، اضافه کرد: استان اردبیل استعدادهای صنعتی و معدنی شاخصی جهت سرمایه گذاری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا