گوناگون

محرومیت‌ها و پتانسیل‌های کهگیلویه در قاب تصویر 10 عکاس ملی

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: 10عکاس کشوری محرومیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان کهگیلویه را به تصویر می‌کشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کهگیلویه‌وبویراحمد، سید کرامت‌الله کریمی صبح سه‌شنبه در نشست با بخشداران و 10عکاس کشوری با بیان این مطلب که این شهرستان از محرومیت‌های بسیار زیادی رنج می‌برد، افزود: تنها خواسته ما از عکاسان این است که خواسته‌های ما را با اقتدار به تصویر بکشند.

وی با اشاره به این مطلب که هنر عکاسی یک حرفه خاص و باارزش است، اظهار کرد: شهرستان کهگیلویه با قدمت بسیار تاریخی، مذهبی، آداب و رسوم دیرینه‌ای که دارد از محرومیت‌های زیادی برخوردار است که باعث شده از توسعه عقب بماند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: بخشداری‌های این شهرستان و فرمانداری آماده ارائه تمامی امکانات به این عکاسان هستند.

کریمی با بیان این مطلب که 13 هزار نفر در سال‌های گذشته از این شهرستان به مرکز استان مهاجرت کردند، تصریح کرد: فقر، محرومیت، نبود آرامش و بهداشت روانی علت اصلی این مهاجرت‌هاست و خواسته ما از شما که حلقه وصل دهنده به مرکز تصمیم گیری”تهران” هستید، انتقال آنهاست.

وی اضافه کرد: بیکاری و نبود بخش خصوصی در این شهرستان از مهمترین مشکلات است.

همچنین مرتضی جلال‌منش معاون فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: در این شهرستان 135هزار نفر جمعیت در 27 هزار و 860 هزار کیلومتر وسعت، دارای چهار بخش دیشموک، قلعه رئیسی، سوق و بخش مرکزی، 10 دهستان، 176 روستای بالای بیست خانوار و 189 روستای زیر بیست خانوار و 65 روستا خالی از سکنه است.

وی با اشاره به این مطلب که 65 روستای این شهرستان خالی از سکنه است، اظهار کرد: محرومیت و نداری از دلایل اصلی این موضوع است که انتظار داریم عکاسان آنها را به تصویر بکشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا