گوناگون

مدارس تلفیقی شیوه ای مناسب برای آموزش اجتماعی دانش آموزان/ تعامل بين دانش آموزان استثنايي و عادي

2387946 373 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،محمددیمه ور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در خصوص طرح هاي معاونت آموزش و پرورش گفت  : یکی از طرح هایی که معاونت آموزش و پرورش ابتدایی پیگیری می کند طرح مدارس تلفیقی است که بر اساس آن دانش آموزان استثنایی در کنار دانش آموزان عادی تحصیل نمایند.

وی در ادامه افزود: تفاوت دانش آموزان با نیازهای ویژه با سایر دانش آموزان در این است که در طول هفته توسط یک مشاور و یا مربی دیگر تحت آموزش قرار می گیرند.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: تا کنون تعداد زیادی از دانش آموزان استثنایی که قابلیت حضور در مدارس عادی را داشته اند با کمک آموزش و پرورش استثنایی شناسایی و به مدارس تلفیقی راهنمایی شده اند.

وی همچنين  خاطرنشان کرد: این تجربه در دنیا در کشورهای زیادی مورد آزمایش قرار گرفته و بسیار عملکرد مثبتی داشته است و از آن ها به عنوان مدارس پیش رو یاد می کنند زیرا همه استعدادهای دانش آموزان در یک مدرسه جمع می شود و باعث ایجاد حس رقابت در دانش آموزان خواهد شد.

دیمه ور ادامه داد: البته دانش آموزان کم توان ذهنی نیز در این مدارس حضور نخواهند داشت زیرا آن ها نمی توانند در مدارس عادی شرکت کنند و بیشتر باید آموزش های فنی و حرفه ای مانند منبت کاری یا هنرهای تجسمی دیگر را ببینند.

وی گفت: مطالعات نشان می دهد تعامل خوبی بین دانش آموزان عادی و دانش آموزان دارای نیاز ویژه برقرار شده و این موضوع کمک می کند تا آن ها از نظر اجتماعی و رفتاری رشد قابل توجهی نمایند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا