گوناگون

مدیرکل فرهنگی وزارت خارجه و سفیر ژاپن با معاون امور هنری وزیر ارشاد دیدار کردند

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تائو کو سایکی، مدیرکل امور فرهنگی وزارت خارجه ژاپن و کوجی هانه‌دا، سفیر ژاپن در تهران، با معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند. در این دیدار علی مرادخانی به سابقه طولانی ارتباط فرهنگی با کشور ژاپن اشاره کرد. او همچنین از برگزاری هفته‌های هنری ژاپن در تهران استقبال کرد و گفت: «در ژاپن هم می‌توانیم این برنامه‌ها را داشته باشیم و این تبادلات فرهنگی به شناخت بیش‌تر مردم ما از یکدیگر منجر می‌شود. دولت جدید ایران به دیپلماسی فرهنگی بسیار اهمیت می‌دهد و مهم است که بتوانیم آن‌چه را که در فرهنگ عمومی خود داریم به صورت شایسته به دیگران معرفی کنیم.»

مرادخانی اظهار امیدواری کرد در تفاهم‌نامه‌های جدید بین دو طرف حوزه دیپلماسی فرهنگی به صورت جزیی‌تر مورد توجه قرار بگیرد تا ارتباطات فرهنگی دو کشور گسترده‌تر شود.

معاون امور هنری وزیر ارشاد همچنین پیشنهاد داد در برگزاری هفته‌های هنری جنبه‌ حرفه‌ای برنامه‌ها بیش‌تر از جنبه دیپلماتیک مورد توجه قرار بگیرد. 

 مدیرکل امور فرهنگی وزارت خارجه ژاپن نیز از توجه کشورش به دیپلماسی فرهنگی سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که بر پایه دیپلماسی فرهنگی روابط دو کشور محکم‌تر شود: «در ژاپن به دیپلماسی فرهنگی بسیار اهمیت می‌دهند تا از این طریق فرهنگ را تقویت کنیم.»
 
او به تعاملات ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: «فرهنگ یک طرفه نیست و باید با کمک هم فرهنگ را بسازیم.»

سفیر ژاپن در تهران نیز اظهار امیدواری کرد که با روی کار آمدن دولت جدید فعالیت‌های مشترک خوبی بین دو کشور آغاز شود.  
 

انتهای پیام/ اس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا