گوناگون

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام: دولت تدبیر و امید بیشترین توجه به توسعه فضاهای آموزشی دارد

81197883 5755223

ˈسعید ه‍ژبریˈ چهارشنبه شب در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: افزایش قابل توجه ردیف های بودجه ای و اختصاص چشمگیر اعتبارهای ساخت و ساز با وجود محدودیت منابع خود بهترین گواه برای رویکرد توسعه محور دولت یازدهم در حوزه ساخت و ساز فضاهای آموزشی در کشور و استان است.

وی یادآور شد: 12 فضای آموزشی با کمک دولت تدبیر و امید در این مدت به شمار مدارس استان ایلام افزوده شده است.

مدیرکل نوسازی و توسعه مدارس ایلام ادامه داد: این مدارس در قالب 68 کلاس درس از مهرماه سال گذشته تاکنون در مناطق مختلف استان ساخته و بهره برداری شده است.

هژبری اظهار کرد: فضاهای آموزشی جدید در مجموع 110 هزار و 490 مترمربع گستره دارد که ساخت آنها 56 میلیارد و 907 میلیون ریال اعتبار هزینه در برداشته است.

وی تامین وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس استان با هزینه 22 میلیارد و 195 میلیون ریال اعتبار را از دیگر فعالیت های این اداره کل در دوران تصدی دولت یازدهم به هدف تجهیز فضاهای آموزشی ایلام به امکانات پیشرفته روز عنوان کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام بیان کرد: افزون بر این، در این مدت نزدیک به شش میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای خرید تجهیزات فنی هوشمندسازی و گازکشی مدارس استان هزینه شده است.

هژبری ساخت مدارس در حاشیه واحدهای مسکن مهر را از دیگر نیازهای استان در حوزه آموزشی اعلام کرد و گفت: احداث دو فضاهای آموزشی از نیمه دوم سال گذشته با اعتبار 10 میلیارد ریال در کنار طرح های مسکن مهر ایلام آغاز شده که قرار است امسال با کمک دولت ساخت این گونه مدارس افزایش یابد.

95 هزار دانش آموز در سال تحصیلی 92 – 93 در یک هزار و 500 مدرسه و فضای آموزشی استان ایلام به تحصیل اشتغال داشتند.

استان ایلام با 585 هزار نفر جمعیت در غرب ایران واقع است. ک/3

7171/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا