گوناگون

مدیرکل کار مازندران:متقاضیان شغل پشت میز نشینی منتظر کار نباشند

81211478 5778659

به گزارش ایرنا ˈ علی بابایی ˈ عصر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان 8/11درصد است ، افزود : عمده بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی هستند.

وی اضافه کرد: کسانی که مهارت فنی و حرفه ای داشته باشند ، مشکلی برای جذب درشرکت ها و کارخانجات ندارند.

وی با بیان اینکه کوچک شدن دولت به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است ، ادامه داد: اگر بیکاران مهارت های فنی و حرفه ای داشته باشند، دولت با پرداحت تسهیلات حمایت همه جانبه می کند.

بابایی از تخصیص حدود سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد خود اشتغالی و تامین سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی و اقتصادی در سه ماهه سال جاری در استان مازندران خبر داد و بیان داشت : تا کنون یک هزارو 800 میلیارد ریال آن جذب شده است.

وی تعداد کارگران استان مازندران را حدود 950 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: 98 هزار نفر از آنان کارگران ساختمانی هستند.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر لزوم مشارکت اقتصادی آحاد مردم تاکید کرد و بیان داشت: هرچه نرخ مشارکت مردم در اقتصاد بیشتر باشد ، قدرت خرید آنان بیشتر خواهد شد.

بابایی به اهمیت فعالیت شرکت های تعاونی در رشد اقتصادی استان مازندران اشاره کرد و افزود : در حال حاضر سهم مشارکت اقتصادی تعاونی ها در استان کمتر از هفت درصد است که بر اساس قانون تا پایان برنامه پنجم این سهم باید به 25درصد برسد.

وی گفت : اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با تحت پوشش داشتن 10 اداره تامین اجتماعی ، مدیریت درمان ، صندوق بازنشستگی، بهزیستی ، کمیته امداد ، فنی و حرفه ای و بانک های توسعه تعاون و رفاه آماده ارایه خدمات در حوزه رفاه اجتماعی و خوداشتغالی مردم مازندران است.ک/2

2585/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا