گوناگون

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی: از عرضه محصولات کشاورزی با میزان سموم بیش از اندازه جلوگیری می شود

81220737 5794829

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، محمود کیا در کارگاه آموزشی بررسی روش های پایش بقایای غیرمجاز محصولات کشاورزی در تبریز با بیان اینکه سالم بودن محصولات کشاورزی از جمله مواردی است که باعث تحقق امنیت غذایی می شود، افزود: برنامه پایش سموم در محصولاتی که جنبه تازه خوری دارند تدوین شده است.

وی با بیان اینکه پایش تمام محصولات عرضه شده از نظر باقیمانده سموم در دستور کار است، گفت: فرآورده های کشاورزی پرمصرف تحت پایش جدی سموم قرار دارند.

کیا اظهارکرد: در صورت مصرف بی رویه و خودسرانه از سموم در بخش کشاورزی سلامت غذایی جامعه به خطر می افتد.

مدیرحفظ نباتات استان با بیان اینکه درحوزه محصولات کشاورزی با مشکل باقیمانده کود در محصولات هم مواجه هستیم، گفت: باقی مانده نیترات موجود کود درمحصولات کشاورزی برای سلامت مشکل آفرین است.

وی با اشاره به اینکه دو گیاه غده ای سیب زمینی و پیاز که ممکن است نیترات در آن ها تجمع پیدا کند، در سال 93 به طور جدی مورد پایش سموم قرار می گیرند ، ادامه داد: در سال جاری سه محصول تازه خوری کشاورزی ( خیار، گوجه فرنگی و کاهو ) هم از نظر بقایای غیر مجاز سموم مورد پایش قرار خواهند گرفت.

امیرعباس متین عضو هیات علمی دانشگاه آذربایجان در این کارگاه آخرین روش های علمی نحوه ارزیابی بقایای غیر مجاز سموم را ارائه کرد.

این کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان مسوول حفظ نباتات شهرستان ها و کارشناسان کلینیک های گیاه پزشکی استان برگزار شد.

7232/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا