گوناگون

مذاکرات برای ابراز عجز نیست/ هشدار نسبت به مسئولیت دادن به حاضرین در فتنه 88

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی در بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند تا آنجا که می‌شود تصدی گری در کارهای اقتصادی به جز موارد حاکمیتی به خود مردم واگذار شود که این اصل قرار دادن مردم یادآور سیاست‌های اصل 44 است.

وی با بیان اینکه رهبری اقتصاد مقاومتی را دانش بنیان می‌دانند افزود: امروز پیروزی در عرصه اقتصاد از آن کشوری است که در این عرصه پیشرفته باشد و رهبر انقلاب همواره بر علم و دانش در کشور تاکید دارند و در هر ماه در سخنرانی های عمومی و یا دیداری که با مسئولین دارند به این موضوع تاکید می‌کنند و معتقدند اگر در علم و دانش عقب باشیم در عرصه صنعت عقب خواهیم بود و این امر ما را به بیگانگان وابسته می‌کند که این وابستگی با استقلال سیاسی ما سازگار نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: امروز با روش های علمی باید در عرصه اقتصاد قدم گذاشت وگرنه دشمن ما را با چالش هایی همانند تحریم روبرو می کند.

حداد عادل با بیان اینکه مقام معظم رهبری عدالت محور بودن اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار می‌دهند، افزود: ایشان تاکید دارند که ما نمی‌خواهیم از روش‌های سرمایه داری غربی پیروی کنیم بلکه توجه به اقشار ضعیف، رفع تبعیض و توسعه عدالت اقتصادی باید اصل و مبنای اقتصاد مقاومتی باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر محور قرار گرفتن تولید ملی تاکید دارند و به مردم توصیه دارند کالای ایرانی خریدار کنند و تولیدکنندگان نیز باید کالاهای باکیفیت تولید کنند که این امر موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی دو روی یک سکه هستند که عدم وجود هر یک دیگری را محقق نمی‌کند که متاسفانه در اثر حکومت طاغوت و تبلیغات بیگانگان و نفوذ فکری و فرهنگی در ایران اسلامی باید پذیرفت که از سبک زندگی اسلامی دور مانده ایم و بسیاری از رفتارهایمان در عرصه مصرف، تولید، سلایق و سنت ها اسلامی نیست.

وقتی مقلد غرب باشیم وابستگی اقتصادی خواهیم داشت

وی تصریح کرد: تا وقتی که مقلد غرب باشیم در اقتصاد محتاج آنان خواهیم بود و اگر بخواهیم زندگی خودمان را با تبلیغات دشمنان در ماهواره‌ها همراه کنیم و خودمان را به مصرف گرایی بکشانیم و زندگی مان را با الگوی غربی بسازیم به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید بلکه روز به روز به دنیای غرب محتاج تر خواهیم شد.

حداد عادل ابراز داشت: در شبکه های ماهواره ای، غربی ها میزگرد می‌گذارند که چگونه ایران را تحریم و دل ملت را خالی کنند تا نفت ایران خریداری نشود و کشتی ها بیمه نشوند و از این طریق به ملت ایران ظلم کنند اما در عین حال از همان شبکه‌ها کالاهای غربی خود را تبلیغ می‌کنند.

وی اضافه کرد: غرب از یک طرف ملت را با کالاهای خارجی تشویق و از طرف دیگر جلوی بازرگانی و اقتصاد را با تحریم ها می‌گیرد که راه خروج از این دایره باطل سبک زندگی اسلامی است.

مشاور مقام معظم رهبری همچنین عنوان کرد: آمدن عنوان اقتصاد در شعار امسال امری غیرمنتظره نبود و خیلی‌ها آن را حدس می‌زدند که رهبری بعد از طرح اقتصاد مقاومتی در شعار سال هم به مسئله اقتصاد تاکید کردند اما آمدن عنوان فرهنگ در کنار اقتصاد و افزودن دو قید عزم ملی و مدیریت جهادی نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است.

راه حل رفع مشکلات اقتصادی کوتاه آمدن از ارزش ها نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فرهنگ اساس انقلاب اسلامی و مایه حیات جامعه اسلامی است، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، فرهنگ برای ملت ما در حکم هوا برای زندگی است و ایشان در کنار بحث اقتصاد، موضوع فرهنگ را مورد توجه قرار دادند تا ما تصور نکنیم که توجه به اقتصاد باید ما را از توجه به فرهنگ غافل کند.

حداد عادل با بیان اینکه برخی ها فکر کردند با مذاکرات در راستای رفع تحریم‌ها باید از ارزش‌های خود کوتاه بیاییم، افزود: رهبری فرمودند برخی‌ها به دنبال این هستند که وابستگی اقتصادی را موجه نشان دهند و استقلال کشور را کمرنگ کنند و ایشان نگران این موضوع هستند که مبادا عده‌ای فکر کنند راه حل رفع مشکلات اقتصادی ما کوتاه آمدن از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی است.

وی عنوان کرد: برخی‌ها می‌گویند و می‌نویسند که ما باید دنباله رو آمریکا و در حوزه اقتصاد هماهنگ با غربی‌ها عمل کنیم و از آرمان‌های اسلامی همانند دفاع از مردم مظلوم فلسطین دست برداریم و جنایات مستکبران را محکوم نکنیم.

راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی پافشاری به ارزشهاست

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه برخی ها معتقدند ما نباید نسبت به جنایات آمریکا در منطقه و جهان اسلام حساسیت زیادی نشان دهیم، افزود: این در حالی است که مقام معظم رهبری، فرهنگ را در کنار اقتصاد قرار دادند تا به ما بفهمانند راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی پافشاری بر فرهنگ و ارزش های اسلامی است.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشورهایی که از ارزش های اسلامی دست کشیدند، ضرر کردند، افزود: مراد مقام معظم رهبری از آوردن عنوان عزم ملی در شعار سال این است که برای تحقق فرهنگ و اقتصاد اسلامی همه باید احساس تکلیف کنند و هیچکس نباید خود را مخاطب و مسئول نشناسد و همه باید عزم و اراده برای تحقق شعار سال داشته باشند.

وی بیان داشت: قید مدیریت جهادی در شعار سال بیشتر به مسئولین برمی‌گردد که مدیران و مسئولان کشور باید ضمن پاکدستی برای خدمت شبانه روزی به مردم تلاش کنند.

حداد عادل تصریح کرد: ما به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید مگر اینکه کشور آرامش و امنیت داشته باشد و این امر لازمه رسیدن به هدف است.

 از افرادی که در فتنه 88 بودند در مدیریت های حساس استفاده نشود

نماینده مردم تهران در مجلس ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب از روز اول کار دولت جدید این مسئله را متذکر شدند که فضای دانشگاهها باید آرام و بدون تشنج و اضطراب‌های سیاسی باشد تا علم و دانش در دانشگاهها رونق گیرد و حساسیت های مجلس در انتخاب مسئولین نیز به همین دلیل است و ما همواره توصیه داریم کسانی که سابقه بدی دارند و در فتنه 88 حضور داشتند در مدیریت های حساس کشور از آنان استفاده نشود مخصوصا در دانشگاهها که باید مراقب بود حرکاتی صورت نگیرد که وضع دانشگاهها دشمنان را خوشحال و دوستان را نگران کند.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی شعاری دور از دسترس نیست و آرزوی غیرعملی و نشدنی نیست به شرط آنکه عزم ملی و مدیریت جهادی و حرکت به سمت سبک زندگی اسلامی باشد.

حداد عادل همچنین عنوان کرد: کشور ما امکانات زیادی دارد و ظرفیت های کشور به ما این اجازه را می دهد که اقتصاد درون زا در برابر این جنگ اقتصادی داشته باشیم و سرمایه های اصلی کشور نیز ملت متدین و باایمان ما هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مذکرات هسته ای ایران اظهار داشت: مذاکره کنندگان باید با توکل بر خدا، تکیه بر نیروی ملت و استفاده از رهنمودهای رهبری به گونه ای از ملت ایران دفاع کنند تا دشمن تصور نکند مذاکرات ما برای ابراز عجز است و دشمن باید بداند ما ملتی هستیم که از همه لحاظ برای مقاومت آماده ایم و اجازه نمی‌دهیم دشمنان استقلال کشور را خدشه دار کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا