گوناگون

مراسمات نیمه شعبان به ارتقای معنویت و معرفت مردم کمک کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی ملکی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حوزه علمیه گرگان، با تاکید بر لزوم برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر جشن نیمه شعبان ادامه داد: مردم همه ساله منتظر این روز آسمانی هستند تا این روز را جشن بگیرند اما این مراسم باید به گونه ای باشد که به ارتقای معنویت و معرفت مردم کمک کند.

وی با اشاره به بحث مهدویت گفت: امروزه جهان باید با فرهنگ و مبانی مهدویت آشنا شود و این جز به دستان علما و روحانیون که وظیفه تبلیغ دین را بر عهده دارند ممکن نیست.

وی با بیان این که نیمه شعبان روز بسیار بزرگ و با فضیلتی است تا آنجا که احیای شب نیمه شعبان بسیار توصیه شده است، گفت: نیمه شعبان زمینه ساز ورود دل‌ها به ماه خداوند است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در ادامه افزود: یکی از ضروریات رسیدن به سبک زندگی مهدوی که زمینه‌ساز تعجیل در ظهور منجی موعود است، شناخت جایگاه حقیقی فرهنگ انتظار و منتظر است.

وی در ادامه گفت: برای تحقق ظهور منجی عالم بشریت چند نکته حائز اهمیت است که از آن جمله می‌توان به آماده شدن جامعه و مردم برای پذیرش آخرین مجی و همچنین وجود فرماندهان لایق و توانمند، که باید به تعداد 313 نفر برسند اشاره کرد.

حجت الاسلام مصطفی ملکی تصریح کرد: ماه شعبان ماه تولد خوبی‌هاست. این ماه برکات بی‌شماری دارد که مهم‌ترین آن میلاد باسعادت منجی عالم بشریت است که به عنوان گل سرسبد این ماه دلربایی می‌کند.

وی در ادامه افزود: نیمه شعبان زمینه ساز ورود دل‌ها به ماه خداوند است. مردم عزیز و با ایمان کشور اسلامی ایران با جشن گرفتن این روز برگ و الهی، روح خود را به عشق صاحب الزمان معطر کرده و به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد: انشاالله با همت مردم و کمک مسئولین امسال بتوانیم جشنی باشکوه‌تر و پر برکت تر از سال‌های پیش برگزار کنیم تا دل امام زمان (عج) از همه ما راضی و خشنود شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا