گوناگون

مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی در ورامین برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی از طرف آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران با حضور مسئولان و مدیران اجرایی، روحانیت و ائمه جماعات، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهید پرور و انقلابی در مصلی صاحب الزمان(عج) ورامین برگزار شد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در این مراسم با اشاره به خدمات برجسته آیت الله مهدوی کنی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی از اولین یاران نهضت امام راحل بود که هیچگاه از مسیر اصلی انقلاب جدا نشد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: فعالیت های چشمگیر آیت الله مهدوی کنی باعث خشم و غضب دستگاه پهلوی شد و این شخصیت برجسته را به بوکان تبعید کردند اما ایشان هیچگاه از مبارزه دست بر نداشت و همین امر سبب گردید که به زندان افتاده و تحت شدیدترین شکنجه ها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز مورد اعتماد امام خمینی(ره) بود و مسئولیت های خطیری را در نظام اسلامی برعهده گرفت و همواره خدمت به مردم را سرلوحه فعالیت های خود قرار داد.

محمودی با اشاره به حوادث رخ داده در سال 1360 اضافه کرد: در سال 1360 که منافقین برخی شخصیت های برجسته کشور نظیر شهید بهشتی، شهید رجایی و باهنر را به شهادت رساند، بر اساس قانون اساسی آیت الله مهدوی کنی مسئولیت دولت را بر عهده گرفت.

این مسئول تأکید کرد: در زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز ایشان زمانی که دید، مقام معظم رهبری به عرصه انتخابات وارد شدند با بصیرت همیشگی خود از این عرصه انصراف داد و اعلام کرد که مردم به آیت الله خامنه ای رأی بدهند.

وی متذکر شد: فتنه گران و کسانی که غائله سال 1388 را به وجود آوردند باید فعالیت های آقای مهدوی کنی را مشاهده می کردند که در اوج قدرت و مسئولیت بهترین تصمیم را گرفت و برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران افزود: در جریان فتنه 88 نیز آیت الله مهدوی کنی با مواضع اصولی و قاطع خود سعی در آرام کردن و ایجاد آگاهی در میان خواص و عموم مردم را داشت و هیچگاه ذره ای در این عرصه نلرزید.

وی خدمات آیت الله مهدوی در مجلس خبرگان رهبری را ماندگار دانست و گفت: خدمات آیت الله مهدوی کنی در طول ریاست در مجلس خبرگان رهبری و مواضع اصولی ایشان، سبب ایجاد آرامش در میان مردم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا