گوناگون

مراسم تجلیل از مادران شهدای جاویدالاثر منطقه 17 تهران برگزار شد

81194756 5750013

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم بزرگداشت مقام مادران شهدای جاوید الاثر منطقه 17تهران با عنوان ˈمادران چشم به راهˈ با حضور ˈمحمد خدادیˈ مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا)، شهردار منطقه 17 و جمعی از مسوولان و مقامهای محلی عصر سه شنبه در فرهنگسرای بهاران برگزار شد.

مدیر فرهنگسرای بهاران گفت: این مراسم به منظور پاسداشت مقام مادران شهدای جاوید الاثر منطقه 17 با عنوان ˈ مادران چشم به راهˈ با دعوت از 17 مادر چشم به راه برگزار شد.

مهدی تقی نژاد ادامه داد: این مراسم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) به صورت همزمان از ساعت 18 تا 20 در 34 فرهنگسرا و سایر مراکز این سازمان در مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا شد.

او که مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه 17 نیز هست، گفت: تعداد شهدای جاوید الاثر منطقه 17 شهرداری 60 شهید است که به دلیل درگذشت بسیاری از مادران آنها، دراین مراسم از 23 مادر چشم به راه دعوت شد که 17 نفر در این نشست حاضر شدند.

وی افزود: از مادرانی که نتوانستند در این مراسم حضور یابند در نخستین فرصت با حضور در منزل از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد.

تقی نژاد با اشاره به اینکه این مراسم نخستین برنامه ای است که به نام مادران چشم به راه برگزارشد، گفت: مقرر شده است هر سال در روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) آیینی به مناسبت گرامیداشت مادران شهدای جاوید الاثر در سطح شهر تهران برگزار شود.

شهردار منطقه 17 نیز در باره برگزاری این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه به منظور گرامیداشت مادران شهدایی است که گرچه فرزندانشان رفتند ولی مادرانشان همچنان چشم به راه آمدن آنان هستند.

بهروز محمدزاده افزود: حضور در این مراسم برای هر شخصی در هر پست و مقامی در نظام ارزشی جمهوری اسلامی به منزله بیعت مجدد با آرمان های مقدس شهدا است.

وی گفت: منطقه 17 با بیش از 4 هزار شهید به دارالشهدا معروف است که از این تعداد 23 شهید جاوید الاثر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه برگزاری ویژه برنامه «مادران چشم به راه» و تجلیل از مادران شهدای جاوید الاثر که عصر امروز دوشنبه در تمامی فرهنگسراهای تهران برگزار شد، خطاب به این مادران بزرگوار پیامی صادر فرمودند.

متن پیام ایشان چنین است:

بسمه تعالی

سلام و درود خدای توانا و مهربان بر دل های صبور و پر ظرفیت مادرانی که پس از هجرت جگرگوشگان دلبندشان به نشانه ای از پیکر پاک آنان دل بستند و به آن نیز دست نیافتند؛ و با این همه، با شکیبایی و صبوری خود نقشی بی نظیر و استثنایی از خود بر جای نهادند.

پاداش این صبر بزرگ، روشنی چشم آنان به مژده رحمت الهی خواهد بود انشاء الله.

سید علی خامنه ای 17خردادماه 1393

تهرام/1699/ 699 / 1551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا