گوناگون

مراكز رشد پيام نور در يزد و ميبد تجهيز مي شوند

به گزارش خبرنگار مهر، امين نظارات، ظهر شنبه در نخستين شوراي مراكز رشد دانشگاه پيام نور استان يزد با تشریح مفاد آیین نامه ‌ها و دستورالعمل ‌های مراکز رشد، بر لزوم حرکت اعضاي هیئت علمی به سمت تبدیل علم به محصول و ایجاد ثروت برای جامعه مبتنی بر محصولات و شرکت‌ های دانش بنیان تاکید كرد.

وی افزود: فلسفه مراکز رشد مستقر در دانشگاه ‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، ایجاد ارتباط مستمر بین استاد و دانشجو است و اعضاي هیئت علمی با همراهی دانشجویان خود می‌توانند گروه‌ها و هسته‌های تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیانی را مبتنی بر تحقیقات و پژوهش‌هایی که در دانشگاه امکان تجاری سازی آنها وجود ندارد، تشکیل داده و ضمن کمک به کاربردی شدن نتایج اینگونه تحقیقات، فضای اشتغال مناسبی را نیز برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی ایجاد كنند.

طرح‌هاي تحقيقاتي و تجاري از سوي دانشگاه پيام نور يزد حمايت مي‌شوند

رئيس دانشگاه پيام نور يزد نيز در اين نشست بر حمايت دانشگاه پيام نور از تمامي حلقه‌ های زنجیره تولید علم تا تولید محصول تاكيد كرد و افزود: دانشگاه پيام نور يزد از طرح‌های تحقیقاتی و تجاری اعضاي هیئت علمی، دانش آموختگان و دانشجویان پیام نور و سایر دانشگاه‌های استان در قالب مراکز رشد واحدهای فناوری حمايت همه‌جانبه و كامل مي‌كند.

محمدرضا اميني با اشاره به تصویب آیین‌نامه و دستورالعمل‌ های اجرایی و مالی مراکز رشد دانشگاه در سال گذشته بيان كرد: مجموعه هیئت رئیسه دانشگاه پيام نور يزد، تمام تلاش خود را برای حمایت از مراکز رشد مستقر در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور خواهد کرد.

لزوم تلاش مراكز رشد پيام نور با پارك علم و فناوري يزد

وي از اعضاي حاضر در جلسه خواست: کلیه اقدامات و تصمیم گیری‌ های شورا و مدیران مراکز رشد دانشگاه پیام نور مبتنی بر دستورالعمل‌های وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور باشد و تلاش شود ارتباط تنگاتنگی با پارک علم و فناوری یزد در زمينه دریافت کمک‌های مشاوره‌ای و کارشناسی برای بررسی و تصویب طرح‌های هسته‌ها و شرکت‌ های متقاضی همچنین تبادل امکانات و تجهیزات داشته باشند.

اميني همچنين خواستار عقد تفاهمنامه ‌ای با پارک علم و فناوری یزد برای استفاده از تجربیات و امکانات آنها شد و آمادگی خود را برای مستقر کردن شرکت‌ها و واحدهای فناور معرفی شده از سوي پارك علم و فناوري يزد در مراكز رشد پيام نور اعلام كرد.

خدمات قابل ارائه در مراكز رشد

در مراکز رشد واحدهای فناوری امکان حمایت از هسته‌های تحقیقاتی، شرکت‌های تجاری یا تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد و علاقمندان و متقاضیان می ‌توانند در مدت حضور در مرکز رشد بر روی یک ایده محوری فعالیت كنند.

مرکز رشد نیز امکاناتی از قبیل فضای دفتر کار، میز و صندلی اداری، کامپیوتر، خط تلفن، اینترنت و  … در اختیار شرکت‌ها یا هسته‌ های تحقیقاتی قرار می‌دهد و علاوه بر این، مشاوره‌های بازرگانی، مالی، حقوقی و فنی نیز در قالب دوره‌های آموزشی عمومی یا اختصاصی به گروه‌های مستقر در مرکز رشد ارائه می ‌شود.

از هسته ‌های تحقیقاتی حداقل شش ماه و حداکثر 9 ماه حمایت می‌شود و شرکت‌ها نیز به مدت سه سال مي‌توانند در مراکز رشد حضور داشته باشند.

بر اساس ابلاغ اخیر سازمان امور مالیاتی، شرکت ‌های دانش ‌بنیان به مدت 15 سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانند با شماره تلفن‌ های دانشگاه پیام نور استان یزد 8250720 الی 3 داخلی 204 و یا ایمیل  aminnezarat@yazdpnu.ac.ir ارتباط برقرار كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا