گوناگون

مرکز دیجیتال اداره کل ارشاد اسلامی مازندران به مجتمع ارتقا یافت

81165634 5698217

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این مجتمع که از روز پنجشنبه به صورت رسمی فعالیتش را در موقعیت جدید آغاز کرد ، وظیفه ارتقا سطح سواد دیجیتالی و تولید محتوای دیجیتالی را در مازندران بر عهده دارد.

مجتمع فرهنگی دیجیتال مازندران که زیر نظر مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند دارای زیر مجموعه های مختلفی مانند تولید نرم افزارهای موبایل، طراحی وب سایت های فرهنگی و محیط های چند رسانه ای است.

تولید انیمیشن ، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های دیجیتالی ، برگزاری مسابقات رایانه ای نیز از دیگر فعالیت های این مجتمع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین آغاز فعالیت این مجتمع گفت : رسالت اصلی مجتمع ارتقاء سطح سواد دیجیتالی جامعه است.

حجت الاسلام ˈ عباسعلی ابراهیمی ˈ افزود : در این مجتمع انواع کلاس های آموزشی عمومی و تخصصی کامپیوتر و موبایل برای تمامی سنین دایر است که در خلال این کلاس ها استعدادهای برتر در زمینه فناوری و اطلاعات شناسایی و حمایت می شوند.

وی پر کردن و پربار نمودن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را از مهم ترین انگیزه های ارتقای مرکز دیجیتال به مجتمع برشمرد و ادامه داد : با توجه به افزایش روز به روز هجوم فرهنگی بیگانگان برای تخریب هویت ملی و مذهبی نسل نو ، همه مسوولان بویژه متولیان فرهنگی باید برای طراحی برنامه های متنوع، جذاب و در عین حال متناسب با ذائقه جوانان همت مضاعف داشته باشند.

ابراهیمی گفت : من مخالف ایجاد محدودیت و معدودیت برای جوانان در استفاده از امکانات هستم برای این که نسل نو به عنوان آینده سازان میهن اسلامی باید به طور ویژه مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

وی تعداد کاربران فضای مجازی در استان مازندران را بیش از یک و نیم میلیون نفر اعلام کرد و گفت : مجتمع فرهنگی دیجیتال نیاز جدی استان بوده است.

ابراهیمی مدیریت جهادی را لازمه فعالیت مطلوب مجتمع دیجیتال دانست و افزود : کار برای رسیدن به مجتمع دیجیتال از خانه دیجیتالی شروع شد و با پشت سر گذاشتن مرکز دیجیتال به این نقطه رسیدیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از رسانه ها خواست تا در باره راه اندازی مجتمع فرهنگی دیجیتال به شهروندان بیشتر اطلاع رسانی کنند.

مجتمع فرهنگی دیجیتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نخستین روز فعالیتش را با معرفی بازی اجتماعی ˈ مسابقه در شهر ˈ آغاز کرد.

این بازی اجتماعی مختص شهر ساری است که از سوی سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری ساری حمایت می شود.

هدف این بازی اینترنتی معرفی آداب و رسوم، فرهنگ و اماکن تاریخی و تفریحی شهر ساری اعلام شده است.

شرکت کنندگان یا بازیکنان این بازی رایانه ای که شعار آن ˈ ساری شهر شاد ˈ است علاوه بر آشنایی با اماکن تاریخی ، فرهنگی و مذهبی ساری ، با پیشینه و آداب و رسوم این شهر نیز آشنا می شوند.

این بازی با مراجعه به سایت gameincity.com و ثبت نام در آن شروع می شود.

بر اساس اعلام نویسندگان این بازی ، طرح کلی آن به این گونه است که بر روی نقشه ساری نقاطی وجود دارد که کمتر شناخته شده هستند و بازیکنان با حضور در این مناطق و با استفاده از خدمات شهری راز آن محل را کشف می کنند و سپس با گرفتن عکس و ارسال آن در محیط بازی به مرحله بالاتر می رود.

بازیکنانی که در مدت کمتر بتوانند تمام مراحل را طی کنند جوایزی که گفته شده ˈ ارزشمند ˈ است ، دریافت خواهند کرد.

طول مدت هر سری از بازی یک ماه اعلام شده است.

مجتمع دیجیتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در طبقه دوم ساختمان این اداره کل واقع در میدان امام خمینی (ره) ساری واقع است.

بر اساس آمارهای رسمی سال 92 از جمعیت سه میلیون و حدود یکصد هزار نفر مازندران بیش از دو میلیون و 580 هزار کاربر اینترنت هستند.

ضریب نفوذ اینترنت در مازندران نیز حدود 84 درصد اعلام شده است که حدود 24 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

میانگین ضریب نفوذ اینترنت در ایران بر اساس آمارهای سال 92 بیش از 60 درصد اعلام شد.ک/3

1888/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا