گوناگون

مریم طوسی بار دیگر رکورد شکنی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مریم طوسی با ثبت زمان 11 ثانیه و 45 صدم ثانیه رکورد پیشین این ماده را (11 ثانیه و 67 صدم ثانیه) به میزان 22 صدم ثانیه بهبود بخشید. مسابقات آغاز فصل بانوان ایران از روز گذشته در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران آغاز شده است و تا امروز زنان دومیدانی کار کشورمان 2 رکورد ملی را بهبود بخشیده اند.

زهرا جعفر  آیادی در 10 کیلومتر پباده روی و مریم طوسی در 100 متر آزاد توانسنتند رکوردهای ملی را بهبود بخشند.

شایان ذکر می شود پیشتر اعلام شده بود الناز کمپانی دونده شیرازی کشورمان موفق شده پس از 40 سال رکورد 100 متر مانع ایران را بهبود بخشد که پس از بررسی های فنی و محاسبه سرعت وزش باد در ورزشگاه آفتاب انقلاب، مسوولان سیستم بررسی الکترونیکی مدت زمان طی شدن دوها، اعلام کردند سرعت باد از حد استاندارد برای ثبت رکورد بیشتر بوده بنابراین، این رکورد شکنی ثبت نخواهد شد و الناز کمپانی تنها به مقام نخست این ماده دست یافته است.

بنابراین این گزارش، الناز کمپانی اگر چه توانسته 100 متر را در مدت زمان بهتری نسبت به رکورد ایران طی کند اما این رکورد محاسبه نخواهد شد و رکورد ایران همچنان در اختیار ناتاشا سلیمانی با زمان 14 ثانیه و 50 صدم ثانیه باقی مانده است که حدود 40 سال پیش در ورزشگاه آزادی تهران به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا