گوناگون

مسئله آگاهی جوانان از ازدواج باید به فرهنگی در جامعه نهادینه شود

81160745 5689382

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ ابراهیم نصیریˈ روزیکشنبه در همایشی با عنوان از انتخاب تا ازدواج با حضور روانشناس مطرح کشور در محل تالار آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی اهواز افزود: برای دور کردن جوانان از آسیب هایی که در مسیر ازدواج و جامعه در کمین آن ها است باید آگاهی و اطلاعات جوانان با کمک مطالعه برگزاری همایش های علمی و آموزشی و راهنمایی جوانان در استفاده از مراکز مشاوره و مراکز علمی بالا برد.

وی گفت: در برنامه ریزی هایی که از سوی وزارت ورزش و امور جوانان برای امسال انجام شده قرار است که از سوی اداره کل ورزش و امور جوانان استان 14 همایش در اهواز برای دانشجویان و محصلان مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی و سربازان برگزار شود.

نصیری افزود: باید راهی را فراهم کنیم و جوانان با آگاهی ازدواج کنند و تمامی دستگاه و ارگان های مربوطه نیز باید شرایط آگاهی بیشتر جوانان به امر مهم ازدواج را در جامعه فراهم کنند.

وی با اشاره به شعار امسال رهبری که به فرهنگ تاکید بسیار زیادی شده است افزود: فرهنگ بالا بردن آگاهی جوانان از ازدواج باید در جامعه نهادینه شود تا با این کار گامی در کاهش میزان طلاق نیز برداشته شود.

ˈشاهین فرهنگˈ از روانشناسان کشور در جمع دانشجویان این دانشگاه با مطرح کردن روش های صحیح ازدواج و زندگی سالم به موضوع مهریه پرداخت و گفت: جوانان باید مهریه را هدیه بدانند و مهریه را ابزاری برای پشتیبانی زندگی ندانند، مهریه های سنگین یکی از عوامل بالا رفتن آمار طلاق است.

وی همچنین ازدواج فامیلی را منع کرد و افزود: ازدواج فامیلی یکی از علل تولد نوزدان مبتلا به سندرم داون است.

این همایش با هماهنگی اداره کل ورزش و امور جوانان خوزستان با محوریت موضوع ازدواج در اهواز برگزار شد و در آن دانشجویان با مطرح کردن سوالاتی از روانشناس دعوت شده مشکلات خود در این زمینه را مطرح کردند.

7158/538

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا