گوناگون

مسابقه ملی دوچرخه سواری با حضور قهرمانان آسیا در ورامین برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز همزمان با سالروز قیام تاریخی مردم ورامین در 15 خرداد سال 1342، مسابقه جایزه بزرگ دوچرخه سواری کشور با حضور قهرمانان آسیا و برترین دوچرخه سواران کشور در ورامین برگزار شد.

در این مسابقه که بیش از 120 دوچرخه سوار از شهرهای مختلف کشور حضور داشتند، رکاب زنان از مقابل پل باقرآباد به عنوان قتلگاه شهدای 15 خرداد، حرکت خود را آغاز و با عبور از شهرهای ورامین و جوادآباد، به نقطه پایانی در روستای محمدآباد عرب ها به عنوان یکی از مبادی قیام تاریخی 15 خرداد سال 1342 ورامین رسیدند.

در این مسابقه دوچرخه سواران با عبور از معابر و موانع مختلف، بیش از 30 کیلومتر را رکاب زده و تمامی 120 دوچرخه سوار شرکت کننده در این مسابقات به خط پایان رسیدند که به 10 نفر از برترین های این رقابت، جوایزی اهدا شد.

IMG15184147

این سومین دوره مسابقات جایزه بزرگ دوچرخه سواری کشور بود که به میزبانی ورامین برگزار شد، که به گفته مسئولان ورزش شهرستان و هیئت دوچرخه سواری استان، تعداد شرکت کنندگان از لحاظ کمی و کیفی رشد نشان می دهد.

امیر قاجار در حاشیه این مسابقات و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای برگزاری این مسابقات از سال گذشته برنامه ریزی گسترده ای از سوی اداره ورزش و جوانان و هیئت دوچرخه سواری ورامین با هیئت دوچرخه سواری استان تهران صورت گرفت که پس از موافقت هیئت دوچرخه سواری استان تهران با برگزاری مسابقات جایزه بزرگ در ورامین، نامه نگاری برای حضور قهرمانان ملی در این مسابقات صورت پذیرفت و خوشبختانه بسیاری از افراد صاحب نام این رشته علاقه خود را برای شرکت در مسابقات اعلام کردند.

رییس هیئت دوچرخه سواری ورامین افزود: بیش از 120 دوچرخه سوار برتر کشور برای حضور در مسابقات جایزه بزرگ ورامین اعلام آمادگی کرده و هیئت دوچرخه سواری بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را صورت داد و خوشبختانه اکثر ثبت نام کنندگان، در این مسابقه شرکت کردند.

IMG15220106

این مسئول عنوان کرد: در این مسابقات ورزشکارانی از استان های سیستان و بلوچستان، یزد، مرکزی، اصفهان، زنجان، تهران، البرز، همدان و آذربایجان شرقی شرکت کردند و مسیر مسابقه به طول 30 کیلومتر را از قتلگاه شهدای 15 خرداد در پل باقرآباد تا روستای 15 آباد عرب ها به عنوان یکی از مبادی قیام 15 خرداد رکاب زدند.

وی بیان داشت: سطح مسابقات امسال بسیار بالا بود و جمعی از قهرمانان کشور و قهرمانان آسیا در رده های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان در این رقابت ها شرکت کردند.

در پایان این مسابقات حمید شیری از استان آذربایجان شرقی به مقام قهرمانی رسید و محمد پراش از استان تهران و محسن رحمانی به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب و جوایز نقدی این مسابقات را از آن خود کردند.

همچنین از مهدی علمایی از البرز، میثم امینی از لرستان، مهدی رجبی از تهران، فرهاد مختاری از آذربایجان شرقی، حامد سیفی کار از همدان، محسن رمضانی از تهران و ناصر رزاقی از یزد به عنوان نفرات چهارم تا دهم این رقابت ها تجلیل به عمل آمد.

در این مسابقات از گنچ خانلو به عنوان قهرمان جوانان آسیا به عنوان قهرمان ویژه این رقابت ها تقدیر شد.

IMG15184347

آمادگی ورامین برای برگزاری مسابقات بین المللی دوچرخه سواری

رییس اداره ورزش و جوانان ورامین در حاشیه این دو از مسابقات در گفتگو با خبرنگار مهر از آمادگی شهرستان برای میزبانی از چهارمین دوره مسابقات بین المللی جایزه بزرگ دوچرخه سواری خبر داد و اظهار داشت: اکنون سه سال است که مسابقات بزرگ دوچرخه سواری با حضوری جمعی از بهترین های دوچرخه سواری کشور در ورامین برگزار می شود و هر ساله تعداد زیادی از ورزشکاران و دوچرخه سواران کشور در این مسابقات شرکت کرده و با فرهنگ 15 خرداد و قیام تاریخی مردم ورامین در 15 خرداد سال 1342 آشنا می شوند.

مجید بذرافشان ادامه داد: مسئولان شهرستان ورامین آمادگی برگزاری مسابقات بین اللملی دوچرخه سواری و یا مسابقات دوچرخه سواری کشورهای اسلامی را همزمان با 15 خرداد سال آینده دارند که نیازمند عزم جدی و تلاش همه مدیران در این عرصه است.

وی عنوان کرد: اگر قرار باشد که مسابقات به صورت بین المللی برگزار شود، هزینه های زیادی باید برای این منظور در نظر گرفته شود که از عهده ادارات شهرستان ورامین خارج است به همین خاطر باید تمهیداتی برای استفاده از پتانسیل های خارج از شهرستان و وزارتخانه های مرتبط گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا