گوناگون

مساجد مراکز ترویج فرهنگ قرآنی باشند

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اهمیت مساجد در حفظ وحدت جامعه اسلامی اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تا کنون همواره محور وحدت و همدلی میان مسلمانان بودند و این مسئله امروز هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم محوریت قرار گرفتن فعالیت های فرهنگی محلات در مساجد خاطرنشان کرد: امروز در شهرهای مختلف فعالیت های فرهنگی در محلات انجام می شود که وحدت خاصی در مکان آنها وجود ندارد ولی اگر مساجد به عنوان محور فعالیت های فرهنگی قرار گیرد مطمئنا می تواند اثر بهتری داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تشویق جوانان برای حضور در مساجد بسیاری از مشکلات جامعه را حل خواهد کرد تصریح کرد: اگر در یک جامعه جوانان را تشویق کنیم تا به مساجد بیایند و جذابیت های لازم را مساجد برای آنها فراهم کنیم بسیاری از مشکلات جامعه از بین خواهد رفت.

ناصحی مسجد مرکز صدور معنویت دانست و تصریح کرد: مساجد مراکز صدور معنویت و نور هستند و بسیاری از بزرگان انقلاب از مساجد برخاسته اند و حرکت ضد استکباری و آزادی خواهانه خود را از مساجد فرا گرفته اند.

وی در پایان نقش مساجد را در تعمیق فرهنگ قرآنی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: سابقه نشان می دهد که فعالیت های قرآنی که از مساجد نشات می گیرد همواره تاثیر بیشتری را بر آحاد جامعه گذاشته است و مساجد می تواند به عنوان مرکزی برای ترویج فرهنگی قرآن با یک برنامه ریزی و بازنگری مناسب قرار گیرند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا