گوناگون

مستندی از زندگی استاد موسیقی رشته عاشیقی در تبریز ساخته شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میلانی قبل از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این مستند به کارگردانی امیر اطمینان بوده و صابر قاضی نیز دستیار کارگردانی این پروژه را بر عهده داشت.

وی ادامه داد: همچنین میلاد رنجبر دل آسا دستیار تصویربردار، جواد کریم نژاد کارشناس موسیقی و ناظر کیفی و مهدی خاکپور گرافیست این مستند هستند.

میلانی با اشاره به جزئیات این مستند گفت: در این کار، خانه و محل زندگی این استاد مسلم موسیقی در رشته عاشیقی در روستای عباس آباد تصویربرداری شده که این امر توسط واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان انجام شده است.

وی افزود: در این مستند قطعات برجسته ای که عاشیق رسول تا کنون کار کرده با صدای خودش ضبط و ثبت شده است، همچنین از سوی دیگر مجموعه اشعار و سروده های عاشیق رسول قربانی را روی کاغذ آورده ایم که در آینده نزدیک شاهد چاپ دیوان شعر وی نیز خواهیم بود.          

رئیس حوزه هنری استان همچنین در خصوص شخصیت این شاعر گفت: وی بیش از سه هزار بیت در مضامین اجتماعی، اخلاقی، آیینی و عرفانی شعر سروده و در بیش از ۱۵ جشنواره بین المللی در کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، هلند، انگلستان، ژاپن، چین، چک، اسلواکی، اتریش، استرالیا، جمهوری آذربایجان (باکو)، مجارستان، یوگسلاوی و ترکیه حضور داشته و به اجرای موسیقی عاشیقی پرداخته است.


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا