گوناگون

مشارکت با شکل گیری سمن ها به صورت فعال انجام می شود/ دولت باید به سمن ها بها دهد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناصر نيك بخت ظهر چهارشنبه در دومين گردهمايي سازمان هاي مردم نهاد استان همدان، اظهار داشت: هر كجا مردم حضور داشته باشند توفيق و شايستگي همراه آن است و هميشه نيز در فرمايش بزرگان، مردم بزرگ انگاشته مي شوند.

وي ادامه داد: اگر نهضت امام خميني (ره) به خوبي پيروز شد و به خوبي استمرار پيدا كرد و تاكنون در برابر دسيسه هاي غرب و شرق به خوبي ايستادگي كرده، همه به دليل حضور و ايستادگي مردم در صحنه ها بوده است.

استاندار همدان با اشاره به اينكه امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري مردم را ولي نعمت دانسته اند، گفت: در زمان انقلاب و همچنين در طول هشت سال دفاع مقدس مردم با دست هاي خالي در مقابل استكبار ايستادگي كردند و با تاثيرپذيري و تقيد به فرامين دين و رهبري طعم پيروزي را چشيدند.

نيك بخت با بيان اينكه سازمان هاي مردم نهاد را نيز همان مردم اداره مي كنند، افزود: با ايجاد سمن ها مشاركت به شكلي فعال صورت مي گيرد و از آنجايي كه سمن ها سازمان هايي خودجوش هستند و با نظارت ها و سياست گذاري هاي دولت از سوي مردم اداره شوند و دولت بايد به آنها بها بدهد.

وي عمده ترين و زيباترين فعاليت سازمان هاي مردم نهاد را مردم سالاري ديني دانست و ادامه داد: عملكرد سازمان های مردم نهاد متبلور و در جامعه كارساز و كارآمد است و با در نظر گرفتن كرامت انساني در زمينه هاي فرهنگي، پيشبرد و توسعه استان در زمينه هاي اقتصادي، در زمينه هاي اعتياد و ديگر مضلات اجتماعي و غيره نيازمند حضور سازمان هاي مردم نهاد در جامعه هستيم.

استاندار همدان عنوان كرد: وظيفه اصلي و نقش اساسي سازمان اطلاعات، ايجاد امنيت، آرامش، نشاط و اميد در جامعه است و اين سازمان براي رسيدن به اهداف خود در جامعه به سازمان هاي مردم نهاد نياز دارد، همانگونه كه اين سازمان ها براي حضور در جامعه به چنين ارگان اطلاعاتي و امنيتي نيازمندند.

محمد ناصر نيك بخت گفت: كرامت انساني و حقوق شهروندي از ديدگاه وزارت اطلاعات محترم است و سازمان هاي مردم نهاد و همچنين ساير افراد در جامعه بايد در چارچوب قانون اساسي، ضروريت هاي نظام اسلامي و قانون حاكم بر مملكت مراحل و ضوابط را رعايت كنند.

وي افزود: استان همدان با برنامه ريزي هاي تعيين شده سعي دارد در جايگاه مناسبي در مسايل اقتصادي قرار گیرد و قصد داريم  با بهبود شرايط استان به نقطه اعلای توسعه استان دست يابيم كه اين امر با مشاركت مردم و در فضايي به دور از شعار و تبليغات ميسر است.

استاندار همدان با بيان اينكه استان همدان به زودي با همدان امروزي متفاوت خواهد شد، گفت: در شرايطي كه ركود اقتصادي وجود دارد و دولت در تلاش است تا رکود اقتصادی را مهار و آن را به رونق تبديل کند و و هم اکنون دولت تورم سرسام آور در كشور را كاهش داده است.

نيك بخت همچنين به آمار رسمي از سازمان تامين اجتماعي استان همدان اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس اين آمار در سال جاري ماهيانه حدود هزار نفر بيمه شده اند كه اين تعداد مجزا از افرادي با سابقه بيمه است و نشان دهنده ايجاد اشتغال در استان همدان است كه نقش مالي دولت در ايجاد آن صفر بوده و همه نقش مردمي و از سرمايه گذاري هاي مردمي است.

وي با اشاره به اين موضوع كه عزم ملي يعني حضور مردمي، ادامه داد: در سال اقتصاد و فرهنگ براي تاثيرگذاري بيشتر فرهنگ و اجراي سياست هاي مد نظر، بايد سازمان هاي مردم نهاد حضور بيشتري داشته باشند و نقش و اساس سمن ها در پاسداشت شعار امسال بسيار موثر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا