گوناگون

مشکل کمبود نقدینگی صنایع مستقر در شهرک های صنعتی مازندران رفع می شود

81160774 5689416

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ ربیع فلاح ˈ روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرهای صنعای شهرهای بهشهر ،نکا و گلوگاه که در شهرک صنعتی بهشهر برگزار شد اظهار کرد : دولت 10 هزار میلیارد ریال برای جبران نقدینگی شرکت ها و صنایع کشور اختصاص داد که توزیع این رقم در میان شرکت ها و صنایع ، می تواند بخش عمده ای از مشکلات موجود در این کارخانجات را برطرف کند .

وی بیان کرد : مقدار بودجه اختصاص یافته به هر استان منوط به ارائه به موقع و زودهنگام طرح ها است که تلاش می کنیم بهترین استفاده را از این شرایط مناسب برای بازگشت رونق به صنایع مازندران انجام دهیم .

استاندار مازندران افزود : تحریم های اقتصادی دشمنان، شرایط را برای ورود کالاهای خارجی دشوار کرد و باید با حمایت از کار و سرمایه ایرانی و روی آوردن به تولیدات داخلی، شاهد رشد و شکوفایی منطقه باشیم.

فلاح ادامه داد : مشکلاتی که واحدهـای صنعتی مازندران با آن درگیر هستند به بخش های استانی و ملی تقسیم می شود که بخش زیادی از مشکلات موجود با همکاری مجموعه های اداری استان، قابل حل است .

وی گفت : صنعت یکی از بخشهای فعال و تأثیرگذار تولید و اشتغال جامعه است و نباید فعالان این عرصه برای رفع مشکلاتی که توسط دستگاههای اجرایی استان قابل حل است، دغدغه ای داشته باشند .

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر نیز در این جلسه گفت : متاسفانه ورشکستگی کارخانه چیت سازی بهشهر در سال های قبل ، هزینه فراوانی را به مردم منطقه در بخش های مختلف به خصوص اقتصادی تحمیل کرد .

حجت الاسلام والمسلمین ˈ سیدصابر جباری ˈ اظهار کرد : راه اندازی شهرک صنعتی و چندین واحد مستقر در آن در کنار روند رو به توسعه بندر امیرآباد ، انتظارات را برای حل مشکلات بیکاری شهرستان بالا برد اما متاسفانه تاکنون به نتایج مطلوبی که در انتظار آن بودیم نرسیدیم .

فرماندار بهشهر نیز در این جلسه گفت : شهرک صنعتی بهشهر به دلیل بهره مندی از مزایای مناسنب مانند در دسترس بودن قریب الوقوع خطوط ریلی برای صاحبان صنایع، نزدیکی فرودگاه دشت ناز، همجواری با بندر شهید هاشمی نژاد و دسترسی به خطوط دریایی ، واردات و صادرات را برای متقاضیان آسان تر کرده و این شرایط می تواند زمینه رشد اقتصادی بیش از پیش بهشهر را فراهم کند.

ˈ محمدتقی نورزاد ˈ اظهار کرد : بهشهر آمادگی دارد تمامی راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکلات شرکت های تولیدی این شهرک را پیگیری کند.

در این جلسه همچنین مدیران واحدهای تولیدی شرق مازندران ، مشکلات خود را با استاندار و دیگر مدیران حاضر در جلسه مطرح و برای رفع آن خوستار مساعدت بیشتر شدند . ک/3

7331/402

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا