گوناگون

مصدومیت 947 نفر در حوادث هفته گذشته البرز

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز از مصدومیت 947 نفر در حوادث هفته گذشته در البرز خبر داد.

آرش رحمتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه البرز، با اعلام این خبر اظهار کرد: از پنجم تا 12 مهر ماه جاری 1056 ماموریت توسط عوامل اورژانس البرز انجام شده که از این تعداد ماموریت 958 مورد شهری، 98 مورد جاده‌ای و 9 ماموریت بین مراکزی بوده است.

وی با بیان این‌که 834 مورد از ماموریت‌های هفته گذشته اورژانس تصادفی و 231 مورد آن غیرتصادفی بوده است، گفت: متاسفانه در اثر حوادث رخ داده 947 نفر مصدوم و بیمار شدند که 472 نفر از آنان به صورت سرپایی درمان و 426 نفر نیز برای اقدامات تکمیلی درمانی به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز اعلام کرد: در این مدن 10 هزار و 851 تماس با 115 برقرار شده که 5325 مورد از آنها مشاوره پزشکی بوده است.

این مقام مسئول با بیان این‌که متاسفانه بیش از 40 درصد تماس‌های هفته گذشته را مزاحمت‌های تلفنی تشکیل می‌دهند، گفت: کرج با 82 درصد بیشترین ماموریت‌های اورژانس را تشکیل و شهرستان‌های هشتگرد، نظرآباد و طالقان در رده‌های بعدی به لحاظ میزان حوادث و ماموریت‌های قرار گرفته‌اند.

وی همچنین از انتقال سنگین وزن‌ترین زن ایران با وزنی بیش از 240 کیلوگرم توسط اورژانس البرز به بیمارستان خبر داد و در این خصوص یادآور شد: ساعت 22 ششم مهر ماه جاری بر اثر حادثه رخ داده برای خانمی 57 ساله به دلیل عدم امکان انتقال وی با آمبولانس وی با اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شد.

رحمتی ادامه داد: ماموران اورژانس به دلیل شرایط خاص این خانم برای انتقالش به داخل اتوبوس آمبولانس از نیروهای آتش‌نشانی کمک گرفتند و وی در مرحله اول برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان شریعتی کرج منتقل شد.

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز در پایان گفت: با توجه به مشکل دیسترس تنفسی بیمار و دیگر مشکلات این بانوی 57 ساله، عصر روز نهم مهر ماه برای اقدامات درمانی به بیمارستان امام خمینی تهران توسط اتوبوس آمبولانس منتقل شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا