گوناگون

مصرف برق مشترکان گلستانی در پیک بار خرداد ماه 20درصد افزایش یافت

81221041 5795305

ˈقاسم شهابیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: پیک بار مصرف برق در 31خرداد امسال 847مگاوات به ثبت رسیده که این رقم در 28خرداد سال گذشته 702مگاوات بوده است.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا و رشد بیش ازحد مصرف برق در روزهای اخیر از مشترکان خواست که به منظور فراهم کردن امکان استفاده از این انرژی برای تمامی مردم استان و تامین مطمئن و پایدار آن، رعایت برخی نکات در صرفه جویی را مدنظر قرار دهند.

مهندس شهابی با بیان اینکه مصرف بهینه در این بخش باعث جلوگیری از خاموشی های ناخواسته در شبکه برق خواهد شد، افزود: استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات غیر اوج، هزینه برق خانوارها را تا حدود سه برابر کاهش می دهد.

همچنین شرکت برق گلستان با هشدار درخصوص افزایش بیش از حد مصرف در روزهای جاری، در راهکارهایی از مشترکین خواست که تنظیم درجه دمای محیط را بین 22تا 25 مدنظر داشته و استفاده از لوازم برقی پرمصرف همچون اتو، ماشین ظرفشویی، لباسشویی و سشوار را در ساعات اوج مصرف که ساعت 13تا 17 و 19 تا 23را شامل می شود، محدود نمایند.

همچنین سرویس لوازم برقی همچون کولر و یخچال، استفاده از لامپ های کم مصرف و خاموش کردن وسایل برقی اضافی، استفاده از دستگاه های دارای برچسب انرژی بالا و قراردادن سایبان بر روی کولرهای آبی و گازی که درمعرض نور شدید خورشید قرار دارند، از دیگر راهکارها است.

شرکت برق استان گلستان حدود 602هزار مشترک در بخش های مختلف دارد که در بخش خانگی شامل 360هزار مشترک شهری و 230هزار مشترک روستایی است.

601

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا