گوناگون

معاون استاندار مرکزی برتقویت نظارت ایمنی کارگاههای ساختمانی تاکیدکرد

81203981 5765650

به گزارش ایرنا، ˈمهدی زندیه وکیلیˈ روز دوشنبه در همایش ایمنی کارگاه های ساختمانی در اراک افزود: صنعت ساختمانی یکی از بخش های مهم کارآفرینی است که رعایت اصول ایمنی و استاندارد در ساخت و ساز و فعالیت های کارگاهی آن اهمیت ویژه ای دارد.

وی بیان کرد: سازه های با کیفیت ساختمانی سرمایه مهم عمرانی هر منطقه هستند و ایجاد فضای ایمن کارگاهی برای شاغلان این بخش با هدف کاهش اتفاقات ناگوار و تضمین سلامت کارگران ، مهندس ها و ناظران باید با حساسیت در راس برنامه بخش های متولی این حوزه باشد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: قوانین موجود در حوزه ایمنی و استاندارد کارگاه های ساختمانی مترقی و کامل هستند و کارفرمایان و دستگاههای ناظر باید توجه خاص در رعایت آنها به ویژه نکاتی همچون بستن طبقات در حال انجام کار، بستن هرگونه شفت عمودی مانند چاله آسانسور، چشم پله و داکت های تأسیساتی را جدی بگیرند.

زندیه وکیلی بیان کرد: کارگاه ایمن باید با نظارت مستمر ماشین آلات و ابزار، وسایل بالابرنده، وسایل برقی، مواد خطرناک و مضر، لوازم ایمنی، شخصی همراه باشد و کارفرمایان و پیمان کارها توجه به ایمن سازی محیطی و مهار عرصه های باز خطرآفرین را باید در اولویت کارهای خود قرار دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز در این هماش گفت: بروز حوادث در کارگاه های ساختمانی امری غیرقابل انکار است اما با مدیریت و نظارت بهینه و رعایت قواین و ضوابط می توان این رخدادهای بد را به حداقل ممکن کاهش داد.

ˈ الله دادیˈ افزود: مقوله ایمنی و حفاظت کارگاهی به وسیله مدیریت صحیح و کنترل طرح نقشه و روش های انجام کار می توان به حداقل برسد و با یک سری امکانات و تسهیلات پیش بینی شده قانونی علاوه بر تأمین امنیت و داشتن شرایط بهداشتی، میل و رغبت به کار را نیز در کارگران برانگیخت.

وی عنوان کرد: در ماده 91 و 95 قانون کار رعایت مقررات ایمنی در کارگاه های ساختمانی از جانب مالک و در آیین نامه 33 قانون نظام مهندسی ساختمان و آیین نامه کنترل مقررات ملی ساختمان موضوعات جدی در نظارت و رعایت ایمنی از سوی مالک و ناظر مطرح شده است.

الله دادی یادآور شد: موضوع 12 قانون نظام مهندسی ساختمان تاکید ویژه بر رعایت موازین ایمنی از سوی مالک دارد که باید این مباحث در اجرا رعایت شود.

وی عنوان کرد: هر کارفرما باید ابزار و تجهیزات لازم برای انجام عملیات ساختمانی را برای کارگران با رعایت موازین مندرج در قانون تهیه کرره و آموزش های لازم را نیز به شاغلان کارگاهی بدهد هیچ سهل انگاری در پیشگیری از حوادث پذیرفته نیست.

همایش ایمنی کارگاه های ساخنمانی با هدف بازتعریف قوانین کار در صنعت ساختمان برای کاهش حوادث ساختمانی و توجیه وظایف و ماموریت های بخشهای دخیل در صنعت ساخت و ساز در اراک برگزار شد.

در این همایش که با حضور اعضای هیات مدیره،و اجرایی ساختمانشهرستان ها، کمیسیون های تخصصی ساختمان و جمعی از پیمانکاران و انبوه سازان استان برگزار شد ضمن بازتعریف موضوعات قانونی در خصوص ایمنی کارگاهی و ضعف ها و مشکلات این حوزه در استان بحث و تبادل نظر شد.

هم اینک 13 هزار کارگر ساختمانی در استان مرکزی زیر پوشش خدمات بیمه و سازماندهی شده فعالیت دارند و این درحالیست که طیف بزرگی از شاغلان این رسته شغلی هنوز در بی هویتی و گمنام فعالیت می کنند.ک/2

560/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا