گوناگون

معاون سازمان جهادکشاورزی: 30 درصد تولید تخم مرع مازاد نیاز سمنان است

81242807 5832213

ˈمصطفی شاه حسینیˈ روز یکشنبه در نشست اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی کشاورزی واحدهای مرغ تخم گذار استان سمنان با مسوولان این سازمان افزود: در این استان 15 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت قریب 580 هزار قطعه فعال است.

وی مصرف روزانه تخم مرغ در این استان را قریب 19 تن ذکر کرد و گفت: با توجه به وجود تخم مرغ مازاد بر نیاز استان سمنان کاهش تقاضا در نیمه اول سال و در مواردی ورود تخم مرغ از استان های همجوار باعث شده که عرضه تخم مرغ در استان سمنان پایین تر از قیمت تمام شده باشد.

در این نشست از سوی اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی کشاورزی واحدهای مرغ تخم گذار گفته شد: با توجه به شرایط بازار در سنوات اخیر اوایل سال با کاهش قیمت مواجه بوده و در حال حاضر تخم مرغ با با نرخ کمتر از قیمت تمام شده مصوب کارگروه تنظیم بازار که هر کیلو 40 هزار ریال است عرضه می شود.

این افراد نبود سرمایه گذاری لازم به دلیل افت قیمت برای پرورش جدید، خروج مرع تخم گذار از چرخه تولید،کاهش تولید و متعاقب آن افزایش قیمت، پیگیری در سطح ملی برای شناسایی بازارهای هدف مطمئن و صادرات، مساعدت و کمک بانک ها به مرغداران برای تامین تسهیلات ارزان، تامین نهاده های مورد نیاز از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان به صورت مدت دار، حضور در نشست های تصمیم گیری قیمت تخم مرغ و تنظیم بازار در استان و تصمیم گیری واحد در حوزه مرغ و تخم مرغ را مورد تاکید قرار دادند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: در این خصوص پیگیری لازم از سوی وزارت متبوع با تصمیم گیرندگان در سطح ملی انجام شده است.

ˈسیدمجید موسویˈ افزود: برای پایداری تولید و برون رفت از وضعیت فعلی در این صنعت طرح چرخه کامل تولید که از طرحهای پیشنهادی این سازمان است در دستور کار وزارت قرار گرفته است.

وی گفت: در صدور مجوزهای جدید با توجه به وضعیت موجود بازنگری می شود و در صدور جوازهای جدید دو موضوع بازار هدف (صادرات) و صنایع تبدیلی طرح های جدید مد نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان پیگیری برای حضور نماینده هیات مدیره مرغ تخم گذار در جلسات تنظیم بازار، حذف گله های پیر و غیر اقتصادی در شرایط موجود، پیگیری از طریق شرکت پشتیبانی امور دام برای توزیع دان مدت دار سه ماهه با تامین ضمانت، نظارت جدی بر واحدهای تولیدی و رعایت مسائل بهداشتی واحدها را مورد اشاره قرار داد.ک/1

599

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا