گوناگون

معاون وزیر نیرو:تکمیل زیرساختهای مسکن مهر، 56 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

81218885 5791656

امیر کمالی روزشنبه درجلسه ویژه بررسی وضعیت خدمات زیربنایی وروبنایی درسایت های مسکن مهر استان که با حضور استاندار آذربایجان غربی درارومیه برگزار شد افزود: این رقم با دستور ویژه معاون اول رییس جمهوری براساس جمع بندی ها وبرآوردهای هزینه ای صورت گرفته درسطح کشور به دست آمده وسهم آذربایجان غربی دراین خصوص، یک هزار و 170 میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: دراین راستا، کمیته سه جانبه ای با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و وزارت نیرو ایجاد شده و جلساتی برای شناخت وضعیت مسکن مهر در 31 استان کشور تشکیل داده است.

وی با اشاره به مصوبه هیات دولت برای کمک به مسکن مهر در کشور اظهار کرد: بر اساس طرح مصوب در دولت های گذشته و فعلی، وزارت راه و شهرسازی می تواند با واگذاری املاک واراضی واستفاده ازآورده مردمی، درراستای تکمیل زیرساختهای مسکن مهر در استان های مختلف اقدام کند.

معاون وزیر نیرو اظهارامیدواری کرد که با تلاش تمامی دست اندرکاران، وضعیت مسکن مهر در کشور بیش از پیش بهبود یابد.

استاندار آذربایجان غربی نیز دراین جلسه از شرکتهای خدمات رسان خواست به تعهدات خود در خصوص طرح های مسکن مهر استان عمل کنند تا زمینه تسریع دراحداث این واحدهای مسکونی فراهم شود.

قربانعلی سعادت افزود: سرعت بخشیدن و تکمیل عملیات اجرایی مربوط به مسکن مهر باید در دستور کار مسئولان حوزه های مرتبط در استان قرار گیرد تا مردم و متقاضیان از این مسکن ها به خوبی بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: می توان با تلاش مضاعف و همت مسئولان مرتبط، زمینه اتمام سریع طرح های مسکن مهر نیمه تمام در آذربایجان غربی را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در مسکن مهر در شهرهای مختلف استان از ضرورت های تکمیل این واحدهای مسکونی به شمار می روند و باید مدیران شرکت های خدمات رسان بیش از پیش در این خصوص اهتمام داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: انشعاب های آب و برق، احداث شبکه جمع آوری فاضلاب با تمام مقتضیات خود از جمله مواردی است که باید در سریعترین زمان ممکن در طرح های مسکن مهر عملیاتی شوند.

سعادت گفت: یکی دیگر از مشکلات حوزه مسکن مهر، بیمه و امور مالیاتی این واحدهاست که باید مسئولان حوزه های مرتبط، بر این امر نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

مسکن مهر از طرح های دولت گذشته برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد در کشور بود که دولت یازدهم نیز با وجود برخی مشکلات، برای اتمام این واحدهای مسکونی اهتمام کرده است.

بیش از 41 هزار واحد مسکن مهر در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی در حال احداث است که به طور میانگین از 76 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

از این تعداد بیش از 23 هزار و 400 واحد مورد بهره برداری قرار گرفته و به متقاضیان واگذار شده است و بقیه واحدها نیز در سال جاری به بهره برداری می رسند.

8137/581/1859

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا