گوناگون

«معروف و منکر» به روایت امام جمعه موقت مشهد

امام جمعه موقت مشهد گفت: آمریکا هر روز توطئه‌های جدید علیه نظام و ملت ایران طراحی می‌کند، غافل از آن که این توطئه‌ها خوابی بی‌تعبیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران همواره با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، توطئه‌های جدید دشمن را خنثی کرده و پاسخ نظام استکبار را با شعار مرگ بر آمریکا خواهد داد.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اهمیت اصل امر به معروف و نهی از منکر و شناسایی و تفکیک این دو در تمامی امور تصریح کرد: برخی بر این باورند که دین از سیاست جدا و قابل تفکیک است، این گروه بر این تصورند که دین تنها برای مسائل اخروی برنامه دارد و نسبت به مسائل حکومتی بی‌تفاوت است، در صورتی که دین برای تمامی احکام حکومتی برنامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مگر می‌شود دین نسبت به ظلم و ستم آمریکا به مردم مظلوم فلسطین بی‌تفاوت باشد؟ مگر می‌شود ایران نسبت به مردم بی‌گناه فلسطین سکوت اختیار کرده و‌ بی‌اعتنایی پیشه کند؟

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه «برخی افراد به دنبال عادی سازی روابط ایران و آمریکا هستند»، افزود: مگر می‌شود با مرض هار تعامل داشت، چرا که تنها نتیجه‌اش مبتلا به هاری است، صهیونیست نجس العین و آمریکا سگ هار است و این دو؛ دو روی یک سکه هستند.

وی افزود: احساس مسئولیت در برابر مردم مظلوم فلسطین معروف است و بی‌تفاوتی به صهیونیست‌ها و آمریکا که پول و زندگی مردم را چپاول می‌کنند، منکر محسوب می‌شود.

فرزانه با اشاره به اینکه صهیونیست در پی تقویت آمریکا است، یادآور شد: اینکه آمریکا و استکبار هر روز توطئه می‌کنند و به مقدسات مسلمانان اهانت می‌کنند، منکر است و ایستادن در برابر آن از جمله معروف‌ها است.

امام جمعه موقت مشهد عنوان کرد: اتحاد و انسجام مسلمانان نیز از دیگر مصادیق معروف است که آمریکا با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و جریان‌های اصلاح طلب و اصول‌گرا در پی ایجاد نفاق بین مسلمانان هستند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا خواهان اختلاف بین ملت مسلمان است چه در قالب شیعه و سنی و چه در قالب جریان‌های اصلاح طلب و اصول گرا، ادامه داد: هر عملی که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند، منکر است و تلاش برای همسو کردن و منسجم کردن امت اسلامی معروف به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، بی‌تفاوتی در برابر بی بندو باری و لاابالی‌گری‌های جنسی و استفاده ناشایست از ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و پوشش نامناسب را از جمله منکرات خواند و خاطرنشان کرد: آنچه آمریکا می‌خواهد، قبول و پذیرش فرهنگ غرب توسط جوامع اسلامی است، به همین دلیل به دنبال اشاعه آن در این گونه جوامع است، در مقابل، حرکت مطابق با معیار، ملاک و ضابطه منطبق بر احکام اسلامی است، به همین دلیل زن باید عفت و مرد باید غیرت خود را حفظ کند.

فرزانه ضدیت با ولی فقیه و بی‌اعتبار کردن آن را از جمله منکرات و خواسته‌های شیطانی جبهه استکبار دانست و عنوان کرد: هر آن چه آمریکا و استکبار را خوشحال و خدا را ناراحت کند منکر و هر آن چه خدا را خشنود و استکبار را ناراحت کند، معروف محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا