گوناگون

مقوله پدافند غیرعامل باید در دل طرح های حساس و حیاتی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامعلی حیدری ظهر چهارشنبه در شورای پدافند غیر عامل استان همدان گفت: پدافند به دو نوع عامل و غیر عامل تقسیم بندی شده که پدافند عامل دفاع در برابر تهدیدات مسلحانه بوده و پدافند غیر عامل نیز دفاع در برابر تهدیدات غیر مسلحانه است.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل شامل دفاع از تهدیدات نوین هم می شود، بیان داشت: سیاست های کلی در نظام در مورد پدافند در سال 89 ابلاغ شده است.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور عنوان داشت: پدافند غیر عامل باعث کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمن می شود.

سردار حیدری با تاکید بر اینکه همه کشور بر پدافند غیر عامل اهتمام جدی دارند، افزود: پدافند غیر عامل یک نوع استحکام سازی درونی است و در واقع مصون سازی درونی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل در راستای کاهش آسیب پذیری و ارتقا پایدار و عرصه ایمن و پراکنده سازی و استتار فعالیت می کند، اظهار داشت: طبقه بندی اماکن و مراکز و تجهیزات حایز اهمیت به ویژه در طرح های آمایشی سرزمین یکی از اهداف پدافند غیر عامل است.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور تهیه و اجرای طرح های پدافند غیر عامل موجود، تهیه طرح های جامع پدافند غیر عامل در برابر سلاح های غیر متعارف نظیر هسته ای، میکروبی و شیمیایی را از اهداف پدافند غیر عامل عنوان کرد و ادامه داد: مقوله پدافند غیر عامل باید در دل طرح های حساس و حیاتی قرار گیرد.

سردار حیدری در ادامه سخنانش ابراز داشت: تهدیدات نوین باید در زمره پدافند غیر عامل قرار بگیرد و در به کار گیری پدافند غیر عامل باید تهدیدات نوین نیز در تظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه دو مسئله قرار گاه زیستی و قرار گاه سایبری جزو تهدیدات نوین به شمار می رود، بیان داشت: برخی از تهدیدات اقلیمی می تواند بدست انسان باشد.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در مورد تهدیدات زیستی گفت: برخی تهدیدات زیستی مانند بیماری ها مسائل و مشکلاتی بوده که به دست خود انسان به وجود آمده است.

سردار حیدری ابراز داشت: تهدیدات سایبری نیز شامل تهدیدات در فضای مجازی و اینترنتی می شود و باید نسبت به آن آگاهی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تا به حال هزار نفر در رشته پدافند غیر عامل در کشور مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرده اند، ابراز داشت: پدافند غیر عامل همزمان با آموزش دفاعی تدریس می شود و باید با تلاش و اهتمام در پیکره جامعه اجرایی شود.

گفتنی است که رئیس پدافند غیر عامل در هر استانی استاندار آن است که استاندار همدان نیز طبق حکمی از سوی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور به این سمت در استان همدان منصوب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا