گوناگون

ممنوعیت حضور زنان در سالن والیبال رفع می‌شود؟

نخستين‌بار سال 91 و در مسابقه تيم‌هاي ملي واليبال ايران و ژاپن ورود زنان به سالن مسابقه ممنوع شد. اكنون پس از دو سال، زنان از خريد بليت براي حضور در ورزشگاه براي مسابقه واليبال محروم شده اند در حالي كه، تاكنون هيچ يك از مسئولان فدراسيون واليبال اين مطلب را به‌طور رسمي اعلام نكرده‌اند.

به گزارش آرمان در حالي كه يكشنبه هفته آينده، 25 خرداد اين بازي‌ها آغاز مي‌شود و زنان تا به حال قادر به خريد بليت نبوده‌اند، در تازه‌ترين خبر پيرامون اين موضوع، شهيندخت مولاوردي معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوری اظهار كرد: ما رايزني‌هاي خودمان را در مورد بازي روز 25 خرداد شروع كرده ايم و اميدواريم كه اين مشكل حل شود و خانم‌هاي علاقه‌مند به اين ورزش بتوانند روز يكشنبه در استاديوم حضور پيدا كنند.

همچنين، به گفته معاون سياسي و امنيتي فرمانداري تهران، در اين موضوع بحث موافقت يا مخالفت ارگان خاصي مطرح نيست و نهادهاي مختلف ارزيابي خودشان را از مسائل مربوط به برگزاري اين مسابقات مطرح كرده اند. اصغر ناصر بخت اعلام كرد: در عين حال تدابير و تمهيدات لازم براي حضور بانوان در ورزشگاه انديشيده شده است و تا عصر امروز (چهارشنبه) با اعلام نظر قطعي شوراي‌ عالی امنيت ملي، مجوز حضور بانوان در ورزشگاه براي تماشاي مسابقات ليگ جهاني واليبال صادر مي‌شود.

به عقيده يك عضو فراكسيون ورزش مجلس فراهم نبودن معيارها و زيرساخت‌ها از دلايل ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها است. سيد مهدي هاشمي با بيان اينكه كسي نگفته زنان نبايد در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند تصريح كرد: بايد تقاضايي وجود داشته باشد تا عرضه‌اي نيز به وجود بيايد، تقاضايي هم به ما نرسيده است. ارائه اين تقاضا انواع و اقسام مختلفي دارد؛ خود زنان نيز مي‌توانند اين تقاضا را داشته باشند تا در دستور كار فراكسيون ورزش مجلس نيز قرار گيرد. در همین حال رئیس فدراسیون اسلامی ورزش زنان در گفت و گو با پویش به این موضوع اعتراض کرده است.

با این وجود، فائزه هاشمی رفسنجانی گفته است: تصمیم‌گیری برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها از جمله مسابقات والیبال دست مجموعه دولت یا فدراسیون‌ها نیست. جای دیگری یا شاید شورای تامین است که برای چنین موضوعی تصمیم می‌گیرد.

پیش از این مشاور امور ورزش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه با ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه برای دیدن بازی‌های لیگ جهانی والیبال مخالف است، گفته بود: معاونت امور زنان این مساله را پیگیری خواهد کرد.طاهره طاهریان در مورد ممنوعیت حضور تماشاگران خانم در ورزشگاه برای بازی‌های لیگ جهانی والیبال گفته بود: من به عنوان یک کارشناس ورزش با این ممنوعیت مخالفم و فکر می‌کنم می‌توان تدابیری اندیشید که حضور خانم‌ها برای دیدن این بازی‌ها منعی نداشته باشد.

او ادامه داده بود: بسیاری از بانوان علاقه‌مند به دیدن این بازی‌ها هستند و در گذشته هم این امکان وجود داشت که برای تماشای والیبال زنان هم به ورزشگاه بیایند، بنابراین قطعا این مسئله را از طریق معاونت امور زنان از فدراسیون والیبال پیگیری خواهیم کرد.

به گفته طاهریان در گذشته برای ورود و خروج و جایگاه نشستن بانوان تمهیداتی اندیشیده می‌شد و مشکلی برای حضور آنها در ورزشگاه نبود، اما مشخص نیست به چه دلیلی فدراسیون این تصمیم جدید را گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا