گوناگون

منشور تربیتی نسل جوان اقدامی برای هدایت برنامه ها/ در برنامه ریزی برای جوانان نباید سراغ محدودیت ها رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح یکشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری هفته جوان، با یادآوری پیروزی درخشان تیم ملی والیبال ایران بر تیم برزیل در بیست و پنجمین دوره لیگ جهانی والیبال، گفت: این پیروزی هدیه اعضای تیم ملی به جوانان این سرزمین است که شایسته تقدیرند.

رییس مجمع تشیص مصلحت نظام با اشاره به نقش جوانان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و به ویژه 8 سال دفاع مقدس، گفت: جوانان ما، با پشتوانه غنی تمدن ایران و فرهنگ متعالی اسلام، در همه شرایط الهام بخش هستند و می توانند در علم، دانش، تکنولوژی و مدیریت ها بدرخشند.

وی تدوین «منشور تربیتی نسل جوان» در گذشته را اقدامی برای هدایت برنامه ها خواند و گفت: مسوولین فعلی می توانند با توجه به شرایط زمان در آن منشور تجدیدنظر کنند، امّا توجه داشته باشند که در برنامه ریزی برای جوانان نباید صرفاً سراغ محدودیت ها و بستن پنجره ها بروند.

هاشمی رفسنجانی از کسانی که از آیینه روشن احساسات جوانان برای منافع باندی خود سوء استفاده می کنند، انتقاد کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اقدام خوب وزارت ورزش و جوانان در برگزاری جشن بزرگ بخشش و سخنرانی ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن آقا خمینی در آن، گفت: عفو و بخشش در ذات ایرانیان مسلمان نهفته است و قرآن کریم با تأکید بر اهمیت «عفو» در دوام و بقای سطوح مختلف جوامع، به انسان ها می آموزد که لذتی که در بخشش است، در انتقام نیست.

هاشمی رفسنجانی نگاه تک بعدی به اسلام را باعث دوری و کم توجهی طبقه تحصیل کرده جهان نسبت به فرهنگ قرآن دانست وگفت: بعضی ها از کنار آیات مکرر قرآن که بر عفو و بخشش تأکید می کنند، می گذرند و با استناد به آیه قصاص، حرف هایی می زنند که در تفسیر اسرائیلیات هم نیست.

وی آگاهی جوانان ایرانی نسبت به علم روز و استفاده درست از ابزار اطلاع رسانی را ستود و گفت: جوانان ایرانی حتّی در روستاهای دور افتاده، اخبار روز جهان، منطقه و داخل کشور را می دانند و تحلیل می کنند و این پدیده براساس منطق انسانی و تعالیم قرآن، فرخنده و مبارک است.

 در آغاز این دیدار دکتر محمود گلزاری، معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های هفته جوان در کشور، گفت: برای اثبات چهره رافت شیعیان و جلوه آن در جهان شب گذشته مراسم جشن بخشش را شب گذشته در تالار وحدت برگزار کردیم که امیدواریم ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا