گوناگون

منکر اشکالات مدیریتی در کشور نیستیم/ ایران به برکت انقلاب کشوری مستقل و آزاد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بعد از ظهر سه شنبه در مراسم سوگواری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که در این شهرستان نظرآباد برگزار شد، با بیان اظهار داشت: پس از غیبت کبری حضرت ولیعصر(عج) علمای شیعه بسیاری به جهان اسلام معرفی شده و در راستای ترویج فرهنگ شیعه و دین مبین اسلام تلاش کردند.

اکرمی در ادامه تصریح کرد: اما هیچ کدام از آنها مانند امام خمینی(ره) نیستند و ما مرجعی عظیم‌القدر و والامقام‌تر از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نداریم که این یگانه بودن به دلیل ویژگی‌هایی است که ایشان داشتند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: علت ویژگی و ممتازی امام خمینی(ره) این است که ایشان پس از حضرت ولیعصر(عج) تنها مرجعی است که یک نهضت دینی را هدایت کرده و به پیروزی رساندند و در نهایت نیز با تاسیس یک نظام اسلامی بیش از ده سال حکومت اسلامی را مدیریت کردند.

با داشتن نیروی مسلح قدرتمند احدی توان تعرض و تجاوز به ایران را ندارد

وی افزود: امام خمینی(ره) سمبل ایمان به خدا بود و اگر می‌بینیم نهضت خمینی کبیر به پیروزی رسید، به دلیل این است که ایشان حرکت خود را به پشتوانه ملتی ایثارگر، ولایی و شهید‌‍پرور طراحی کرده و با ایمان به نیروی مردم و اتکا به قدرت ایمان راه خود را ادامه داد.

این مسئول بیان کرد: انقلاب اسلامی برکات بسیاری را به همراه داشت که مهمترین آن عزت، سربلندی و استقلال ملت ایران است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: هیچ کس منکر اشکالات مدیریتی در کشورمان نیست، اما باید توجه داشته باشیم که این اشکالات در تمام دنیا وجود دارد.

اکرمی تاکید کرد: در کنار اشکالات مدیریتی باید به این نکته اشاره کنیم که انقلاب اسلامی موجب شد که امروز ایران در جهان کشوری مستقل و آزاده بوده و در معادلات بین‌المللی تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه اگر روزی حاکمیت ما سرسپرده غرب و شرق بود، اما امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در معادلات بین‌المللی تاثیرگذار بوده و کسی به ما دستور نمی‌دهد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به مذاکرات ایران با 5 + 1 نیز گفت: ما از ابتدا با بمب اتم مخالف بوده و آن را مضر هم می‌دانیم و معتقدیم بمب اتم برای هیچ کشوری قدرت به همراه نمی‌آورد.

اکرمی یادآور شد: البته ما از نیروهای مسلح قدرتمندی سود می‌بریم به واسطه اقتدار آنها و حمایت مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی، احدی توان تعرض و جسارت به ملت ما را ندارد.

حفظ نظام از جمله وظایف ملت ایران است

این مسئول خاطرنشان کرد: در مذاکرات هسته‌ای نیز نمایندگان و دیپلمات‌های ایران با قدرت از حقوق هسته‌ای کشور در مقابل 6 قدرت جهانی دفاع می‌کنند و باید با همدلی و اتحاد به طور کامل از دیپلمات‌های کشورمان دفاع کنیم.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با گلایه از برخی انتقادها نسبت به مذاکرات هسته‌ای گفت: متاسفانه برخی‌ها عجله می‌کنند و در حالی که هنوز هیچ چیز قطعی نشده و توافقی نهایی نشده است، مدام انتقاد می‌کنند و این در حالی است که باید در داخل متحد باشیم و از دیپلمات‌ها حمایت کنیم تا آنها بتوانند در مقابل قدرت‌های زورگوی غربی از حقوق کشورمان دفاع کنند.

اکرمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه وضع امروز ایران با وجود برخی از کاستی‌ها و مشکلات هرگز قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست، گفت: امروز ایران در جهان با عزت و سربلند است و دیگر احدی توان جسارت، تعرض و حتی دستور دادن به مسئولان ما را ندارد.

وی با طرح این پرسش که وظیفه امروز ملت ایران چیست، گفت: 3 وظیفه بسیار مهم بر دوش همه مردم و مسئولان قرار دارد که عبارت است از حفظ نظام، تقویت نظام و تلاش برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: دولت در حال تلاش برای رفع مشکلات کشور و خدمت به مردم است و در سالی که رهبری معظم انقلاب آن را تحت عنوان عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری فرموده‌اند، همه باید با روحیه جهادی برای پیشرفت ایران اسلامی تلاش کنند.

اکرمی در پایان تاکید کرد: به طور قطع انتظار شهدا، امام شهیدان و ایثارگران از نسل امروز این است که اجازه ندهند کوچک‌ترین خدشه‌ای به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی وارد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا