گوناگون

موانع صادرات مرغ حذف می‌شوند؟

عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی با بیان این‌که باید فکری به حال مرغداران خوزستانی شود، گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان باید موانع صادرات برداشته و مازاد تولید صادر شود.

محمدحسین‌ زمانی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ خوزستان، با تاکید بر مطلب فوق عنوان‌ کرد: متاسفانه از شهریورماه تاکنون قیمت مرغ به کمترین قیمت در یک سال ‌گذشته رسیده و این سیر نزولی قیمت مرغ زنده در استان موجب متضرر شدن تعداد زیادی از تولیدکنندگان شده است.

وی افزود: با توجه به حجم زیاد تولید مرغ در خوزستان، لازم است برای مازاد تولید فکری شود. در چنین شرایطی براساس قانون، شرکت پشتیبانی امور دام باید وارد عمل شود و مرغ مازاد را با نرخ تضمینی از مرغداران خریدرای و برای تامین کمبود در شرایط خاص ذخیره‌سازی کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی اظهار کرد:‌ متاسفانه شرکت پشتیبانی امور دام استان با وجود تولید فراوان مرغ اقدامی در جهت ذخیره‌سازی مرغ مازاد نمی‌کند که این امر موجب شده حجم زیادی مرغ روی دست مرغداران بماند و در نتیجه متضرر شوند.

زمانی‌راد تصریح‌ کرد: در پی متضرر شدن مرغداران تعداد زیادی از واحدهای تولیدی از چرخه تولید خارج شده‌اند، زیرا دیگر به دلیل کمبود سرمایه توان تولید ندارند و اگر این شرایط ادامه یابد صنعت مرغداری خوزستان آینده خوبی نخواهد داشت.

وی یادآورشد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری 4000 تومان است در حالی که قیمت تمام شده تولید آن بیش از 5000 تومان برای مرغداری هزینه دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا