گوناگون

موسسات اتومبیل کرایه تحت نظارت شهرداری گنبدکاووس قرار می گیرند

81202275 5762617

به گزارش خبرنگار ایرنا،ˈنورمحمد جعفریˈروز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک این شهرستان، گفت: براساس قانون ابلاغی توسط وزارت کشور درسال 91 و استفساریه اخیر رییس مجلس شورای اسلامی، موسسات اتومبیل کرایه باید تحت نظارت شهرداری ها فعالیت نمایند.

وی افزود: براساس قانون، شهرداری متولی حمل و نقل درون شهری است و این نهاد باید بر تمامی فعالان این حوزه نظارت و درصورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد نماید.

جعفری بابیان اینکه اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه گنبدکاووس نیز موظف به تکمین از قانون است، اضافه کرد: عملیات انتقال فعالیت های این اتحادیه به شهرداری باید تا پایان خرداد ماه امسال انجام شود.

وی، کمبود پارکینگ عمومی و عدم ساماندهی مسافرکش های شخصی برون شهری را از معضلات ترافیکی شهر گنبدکاووس دانست و تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی این شهر چند قطعه زمین را برای احداث پارکینگ طبقاتی درنقاط مختلف شهر مشخص و تملک کرده اند که تسریع در عملیات اجرایی این پروژه ها ضروری است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: برای ساماندهی مسافرکش های شخصی برون شهری و نیز مناطق روستایی لازم است در ورودی های این شهر با مشارکت بخش خصوصی ˈپارک سوارˈ پیش بینی شود.

جعفری، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری مهم دانست و گفت: تنها راه تحقق منویات رهبری استفاده از ظرفیت های مردمی است که باید توجه ویژه ای ازسوی مسوولان نسبت به این مهم صورت گیرد.

ˈعبدالمجید قزلجهˈ شهردار گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: شهرداری 5 قطعه زمین در نقاط مختلف این شهر برای احداث پارکینگ طبقاتی با ظرفیت هر پارکینگ حدود 300 دستگاه خودرو تملک یا در دست تملک دارد.

وی افزود: این زمین ها در مدیریت گذشته و فعلی شهرداری و شورای اسلامی شهر صورت گرفته است، ظرف 1 تا 2 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه نخستین پارکینگ طبقاتی این شهر در محل ساختمان آتش نشانی درخیابان خیام جنوبی طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهرستان گنبدکاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/7479/622/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا