گوناگون

موسوی: محاكمه عادلانه و قاطع اميد مضاعف در مردم ايجاد می‌كند

موسوی گفت: فعاليت‌های اخير قضايی در زمينه مبارزه با رانت‌خواری و فساد اقتصادی كه با اعدام متخلف صورت گرفت سبب شد مردم با اجرای عدالت اميد مضاعفی پيدا كنند و قوه قضاييه جا و مكانی امن باشد كه افراد احساس امنيت در آن كنند.

اين استاد دانشگاه حركت در مسير كاهش اطاله دادرسی، افزايش مكانيزم‌های نظارتی بر عملكرد قضات و در نهايت برخورد با قضات متخلف را حركتی مثبت عنوان كرد و گفت: دستگاه قضايی به دور از جهت گيری و فارغ از فشارهای سياسی بايد به قضاوت‌های منصفانه بپردازد.

وی همچنين بر برقراری ارتباط و تعامل هر چه بيشتر دستگاه قضايی با دانشكده‌های حقوق تأكيد كرد و گفت: دانشجويان حقوق به لحاظ تئوريك و علمی مطالب فراوانی ياد می‌گيرند.

موسوی افزود: ضمن فراگيري مطالب تئوريك دانشجويان بايد به لحاظ عملی و قرارگرفتن در شرايط قضاوت هر دو جنبه علمی و عملياتی را فرا بگيرند.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: در گذشته برای دانشجويان حقوق كارآموزی قضايی وجود داشت به طوری كه ما با حضور در كنار بازپرس و يا قاضی با خواندن پرونده‌ها و آشنايی با روش كارها در عمل با قضاوت آشنا می‌شديم.

موسوی در پايان گفت: در حال حاضر اين امكان براي دانشجويان حقوق دانشگاه علوم قضايی هست ولی بهتر است كه اين همكاری و تعامل برای ساير دانشجويان حقوق نیز فراهم شود تا هم قضات با آخرين و به روزترين نظريه‌های حقوقی آشنا و هم دانشجويان با كار قضاوت آشنا شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا