گوناگون

موفقیت متخصصان ایرانی در ترمیم تنگی لنگچه 20 نوزاد

سلامت نیوز: رییس قطب ارولوژی کشور از انجام عمل موفقیت‌آمیز ترمیم تنگی لگنچه در 20 نوزاد به روش مینی لاپاروسکوپی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای نخستین بار در دنیا خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ناصر سیم فروش ضمن اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار در جهان ترمیم تنگی لگنچه کلیه در نوزادان زیر یک‌سال به روش مینی لاپاروسکوپی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد. این عمل جراحی بر روی 20 نوزاد زیر یکسال در مرکز پزشکی لبافی‌نژاد (قطب ارولوژی کشور) با موفقیت صورت گرفت.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در این روش منحصر به فرد که برای اولین بار در جهان درخصوص ترمیم تنگی لگنچه نوزادان به کار برده شده است از سوراخ‌های سه میلیمتری برای عمل لاپاروسکوپی ترمیم استفاده شد و نکته قابل توجه آن است که پس از سه ماه از تاریخ عمل مذکور، اسکار و جای عمل کاملا ترمیم شده و قابل تشخیص نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این عمل از بزرگنمایی 8 برابری استفاده می‌شود، ترمیم با دقت بیشتری انجام می‌پذیرد و نتیجه عمل در عکس‌های پس از عمل با موفقیت کامل همراه بوده است.

سیم فروش در پایان گفت: نتایج موفقیت آمیز این عمل در تنها مجله ارولوژی اطفال بین‌المللی به عنوان اولین گزارش به چاپ رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا