گوناگون

مکزیک در مصاف با شیرهای رام نشدنی/ تقابل ماتادورها و لاله‌های نارنجی

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دیدار جمعه شب کامرون – مکزیک دومین جدال رسمی این 2 تیم به حساب می‌آید. دیدار قبلی آنها با پیروزی مکزیک همراه شده بود اما این موضوع نمی‌تواند شانس نماینده آمریکای لاتین را برای پیروزی بیشتر کند به خصوص که آنها بازی‌های تدارکاتی اخیر خود را با شکست پشت سر گذاشته‌اند و در مقابل بوسنی که همگروه تیم ملی کشورمان هم به حساب می‌آید بازی را یک بر صفر واگذار کرده‌اند.

مکزیکی‌ها در بازی‌های تدارکاتی دیگر مقابل اکوادور و کره‌جنوبی به پیروزی رسیده‌اند و بازی برابر پرتغال را نیز واگذار کرده‌اند در سوی دیگر کامرونی‌ها هم با سر و صدای زیادی راهی برزیل شدند. آنها که به دلیل عدم دریافت پاداش‌هایشان دست به اعتصاب زده بودند، بالاخره پس از توافق‌های حاصله ساک‌های ورزشی خود را برای حضور در مهمترین رویداد ورزشی جهان بستند.

کامرونی‌ها در بازی‌های دوستانه خود را موفق نشان دادند و پس از متوقف کردن آلمان برابر مولداوی به برتری رسیدند و حالا پس از دریافت پاداش‌هایشان با انگیزه بالایی راهی برزیل شده اند.

بدون شک اتوئو همچنان ستاره نماینده آفریقا محسوب می‌شود و هواداران کامرون منتظرند که پس از گلزنی، شادی‌های عجیب و غریب او را نظاره‌گر باشند، از طرف دیگر الکساندر سانگ که عضو باشگاه بارسلونا است، از امیدهای کامرون به حساب می‌آید.

در دومین بازی جام جهانی 2014 برزیل، ژان ماکون به دلیل مصدومیت قطعا حضور نخواهد داشت و حضور انگوئه ولنس هم در حاله‌ای از ابهام است. البته والکرو وکه سرمربی آلمانی کامرون امیدوار است که 2 بازیکن مصدومش شرایط حضور برابر مکزیک را پیدا کنند.

در تیم فوتبال مکزیک هم مونتس پیش از نهایی شدن فهرست تیم ملی کشورش به دلیل شکستگی پا حضور در جام جهانی 2014 برزیل را از دست داد.

در تیم مکزیک که میگوئل هررا سرمربیگری‌اش را برعهده دارد، نفرات تاثیرگذاری مثل خاویر هرناندس که عضو منچستر‌یونایتد است و اوریب پراستا توپ می‌زنند و امید زیادی دارند که در مصاف با کامرون یک قدم به صعود نزدیکتر شوند.

گفتنی است این دیدار راس ساعت 20:30 به وقت تهران و در ورزشگاه ناتال برگزار خواهد شد.

*نبرد قهرمان و نائب قهرمان 2010

مدافع عنوان قهرمانی در حالی مصاف هلند می رود که در دوره گذشته در آخرین بازی خود با این تیم بازی کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ آغازگر بازی‌های گروه B جام جهانی که فینال سال 2010 را برگزار کنند امشب در ساعت 23:30 بار دیگر به مصاف هم خواهند رفت.

شاگردان وینسنته دل‌بوسکه که به تازگی در رنک مربیان حاضر در جام جهانی عنوان نخست را به خو اختصاص داد برای دهمین بار به مصاف لاله‌های نارنجی هلند می‌روند.

ماتادورها که خود را آماده ی‌بینند در غیاب بازیکنان بزرگی مانند نگردو و ناواس که در این فصل لیگ برتر انگلیس را به همراه منچسترسیتی به قهرمانی رسیده‌اند برابر هلندی‌ها صف‌آرایی می‌کنند. از طرف دیگر دیگو کاستا بازیکن برزیلی‌الصل تیم ملی اسپانیا که در این فصل اتلتیکومادرید غوغا به پا کرد و در قهرمانی این فصل این تیم در لالیگا سهم بسزایی داشته است، آماده است تا در کنار تورس، انیستا و ژابی و رائوس….. در صورت رهایی از کمند مصدومیت فوتبالی در سطح درجه یک جهان نشان دهد.

مدافع قهرمانی علی‌رغم قرعه سخت خود در صدد است گام اول را محکم بردارد و فینال 2010 را تکرار کند و به پیروزی در برابر لاله‌های نارنجی دست یابد.

لویس فن‌خال سرمربی فعلی تیم ملی هلند و آینده باشگاه منچستریونایتد که یکی از مربیان طراز اول جهان است از هفته‌های اخیر آمادگی این تیم را برابر ماتادورها اعلام کرده است و معتقد است علی‌رغم مصدومیت ستاره تیمش رابین فن‌پرسی که به زعم خودش آماده است می تواند باستاره‌گان دیگری چون آرین روبن، وسلی اشنایدر برابر ماتادورها ایستادگی کند و حداکثر امتیاز را در گام نخست بدست آورد.

شایان ذکر است: از 9 بار تقابل این دو تیم هر کدام از دو تیم حاضر 4 بار خط دروازه‌های یکدیگر را درنوردیده‌اند و یکبار نیز به تساوی دست یافته‌اند که در مجموع این دیدارها، 23 گل به ثمر رسیده که کفه گل‌های ماتادورها با 13 گل نسبت به 10 گل هلند سنگینی می‌کند.

گروه B رقابت‌های جام جهانی را تیم‌های شیلی، استرالیا، اسپانیا و هلند تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا