گوناگون

میزان زکات خیرین کشور از مرز 270 میلیارد تومان گذشت

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نبی‌لو روز پنجشنبه در همایش هماهنگی، توسعه و ترویج زکات که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: برای اجرای کارهای فرهنگی سقف محدودی نداریم و به هر میزان طرح و برنامه داشته باشیم قادریم آن را اجرا کنیم.

وی افزود: عین وجوه زکات باید در محل خودش هزینه شود و کار فرهنگی، در حوزه زکات، آموزش قرآن، اعزام مبلغ، امور دینی مردم، نماز، قرآن، در این بخش دیده شده و می تواند با نظر ائمه جمعه شهرستانها و تائید نهایی نماینده ولی فقیه استانها اجرا شود.

نبی لو بیان کرد: برای این که نظر ائمه جمعه در نحوه توزیع و هزینه شدن زکات لحاظ شود لازم است قبل از تکمیل فرم ها دیدگاهها و پیشنهادها مطرح شده و پس از ارزیابی نهایی شود.

IMG14474112

این مسئول بیان کرد: خوشبختانه در استان قزوین در حوزه زکات همه مواردی که ابلاغ شده به درستی انجام شده و کوچکترین تخلفی مشاهده نکرده ایم که جای تقدیر دارد.

وی افزود: زکات جمع‌آوری شده باید با اجازه ولی‌فقیه هزینه شود یا بر اساس مصوبه شورای مرکزی و فرآیند تعریف شده مصرف شود.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور اضافه کرد: هرساله قبل از جمع‌آوری زکات، ساز و کار هزینه ‌کرد آن مستند سازی شده و مسئولان با مراجعه به روستاها و محلات مراجعه کرده و نیازها و نحوه توزیع زکات در محله یا روستای مورد نظر را شناسایی و کنترل می کنند.

وی یادآورشد: اگر روستا یا محله ای مشمول پرداخت زکات باشد در خصوص نحوه هزینه‌ کرد زکات از معتمدان محل سئوال می‌شود تا از پیشنهاد آنان در برنامه ‌ریزی برای هزینه‌کرد زکات استفاده شود.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور تصریح کرد: همچنین نظرات و پیشنهادات ائمه‌جمعه شهرستان‌ها نیز در فرم مربوط به جمع‌آوری زکات لحاظ می‌شود.

نبی‌لو گفت: در سال جاری 38 هزار و 400 محل و روستا که شرایط پرداخت زکات را داشتند، فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده‌اند.

وی یادآورشد: سال گذشته 270 میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری شد که در محل‌های تعیین شده هزینه شده است.

روزبه: زکات در جامعه نباید مهجور و مغفول واقع شود

در ادامه استاندار قزوین با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در جامعه اظهارداشت: علمای بزرگی در گذشته در فرهنگ سازی زکات نقش موثری داشته اند و امروز هم باید با روشهای مناسبی فرهنگ سازی کرد.

روزبه بیان کرد: ترویج زکات بین کشاورزان و بهره برداران باید بخوبی انجام شود تا هر سال شاهد ترویج بیشتر این فریضه بین مردم باشیم.

IMG14473546


استاندار تصریح کرد: زکات از واجبات دینی است و باید برای همگان مانند نماز و روزه واجب تلقی شود و مورد توجه قرار گیرد تا نعمت در زندگی مستمر باشد.

این مسئول یادآورشد: روشهای تبلیغی در ترویج و جمع آوری زکات باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا بتوانیم با ر وشهای نوین و مخاطب پسند از این ظرفیت برای عمران و آبادانی روستاها و گسترش امور دینی استفاده کنیم.

حجت الاسلام بهبودی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: زکات از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که بخوبی مورد توجه خیرین و انسانهای متعهد و با ایمان قرار گرفته و امیدواریم جایگاه خود را بخوبی حفظ کند.

بهبودی بیان کرد: استان قزوین در میان 31 استان کشور در ردیف 10 استان برتر است و توانسته موقعیت خوبی را برای خود کسب کند.

وی افزود: با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری باید بتوانیم فریضه زکات را بخوبی در جامعه نهادینه کنیم و از این ظرفیت برای عمران استان برخوردار شویم.  
 
صفری: اجرای 800 پروژه از محل زکات در استان قزوین

هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: در سال 84 میزان جمع آوری زکات در استان 10 میلیون تومان بود که با فرهنگ سازی و مشارکت خوب مردم این میزان در سال گذشته به 9 میلیارد و 140 میلیون تومان رسید.

IMG14474267

وی افزود: در نیمه اول امسال پنج میلیارد و 800 میلیون تومان زکات جمع آوری شده که امیدواریم شاهد افزایش میزان زکات نسبت به سال قبل باشیم.

این مسئول یادآورشد: از محل جمع آوری زکات تاکنون 800 پروژه عمرانی، فرهنگی، مذهبی و خدماتی در مناطق مختلف روستایی و شهری ایجاد شده است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا